BÖLÜM HEDEFLERİ

Matematik dersi öğretim programı, öğrencilerin yaşamlarında ve sonraki eğitim aşamalarında gereksinim duyabilecekleri matematiğe özgü bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır. Bu çerçevede bölüm olarak hedefimiz öğrencilerimizin:

  • Analitik ve eleştirel düşünebilen,
  • Yeni durumlar karşısında fikir üretebilen,
  • Problem çözebilen,
  • İngilizce terminolojiye hakim
  • Sosyal alanlarla matematiğin ilişkisini kurabilen,
  • Ulusal-uluslararası sınav ve bilimsel aktivitelerde başarılı olabilen,
  • Teknolojiyi kullanabilen bireyler olarak yetişmelerinde topluma katkıda bulunabilmek ve öncü çalışmaları planlamaktır.

ÖĞRENME – ÖĞRETME STRATEJİSİ ve METODOLOJİSİ

Derslerimizi ‘öğrenme’yi merkeze alarak planlamaktayız. Öğrencilerimizin:

  • Geçmiş öğrenme yaşantılarını da planlamaya katarak derse isteyerek gelmelerini sağlayacak aktivitelere planlarımızda yer verilmektedir.

Öğrencilerimizin derse aktif katılımlarını sağlamak için:

  • Manipülatiflerle, soyut kavramları somutlaştırma,
  • Yarışmalarla, motivasyonu artırma,
  • Tartışmalarla, farklı bakış açılarını görebilme,
  • Oyunlarla, matematik dersinin gülen yüzüyle tanışma,
  • Kendi uygulayacakları projelerle, tasarımı hayata geçirme,
  • İş birlikli öğrenme ile hem kendi hem de arkadaşlarının öğrenmelerinin sorumluluğunu alma ve takım olarak çalışma

ilkelerini derslerimizde kullanmaktayız.

Özellikle 21. yüzyıl becerilerini öğrencilerimize kazandırmaya çalışırken:

  • STEM (FeTeMM),
  • DI (Destination Imagination) uygulamalarından yararlanmaktayız.

 ETKİNLİKLER –PROJELER:

Okulumuzda,

  • BTEC (İşletme ve Teknoloji Eğitim Kurulu): İşletme ve teknolojik eğitimlere yeni bir bakış açısı getiren anlayıştır. 8. sınıflarımızda öğrencilerimize uygulama, pratik yapma ve üretme odaklı eğitim ile uluslararası akreditasyonu olan mesleki sertifika edindirmeyi amaçlamaktayız.
  • Mathletizm yarışması (Bölümler arası iş birliği)
  • Hazine Avı
  • Akıl Oyunları
  • Pi Günü Etkinlikleri bölümümüz tarafından organize edilecektir.