İstanbul Masalı – Mine Soysal
13 Mart 2020Uzaktan Eğitim Sürecinde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
14 Nisan 2020UZAKTAN EĞİTİMDE STEAM ÇALIŞMALARI
TED Atakent Koleji olarak uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimize gönderdiğimiz video, online deney, film ve belgesel içerikleriyle konuları zenginleştirerek öğrencilerimizin yaratıcılıklarını desteklemekte ve meraklarını da beslemekteyiz. Uzak eğitimde öğrencilerimizin akademik sürecini devam ettirirken disiplinler arası çalışmalarla edindikleri kazanımları çok yönlü kullanabilmelerini ve öğrenmenin yaşam boyu devam edebilmesini amaçlamaktayız.
Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerimizin bilimsel becerilerini geliştirebilmek, eğlenerek öğrenmelerini sağlamak amacıyla farklı disiplinlerle oluşturduğumuz ve sürdürülebilirliğe vurgu yaptığımız STEAM çalışmalarını da devam ettirmekteyiz.
Uzaktan Eğitim Sürecinde STEAM Çalışmalarını Nasıl Yapıyoruz?
Fen Bilimleri ve Müzik Bölümü olarak 6. sınıf ünitelerimizdeki ortak kazanımları belirledik. Fen bilimlerinin kazanımlarında “Ses kaynağının ve yayıldığı ortamın değişmesiyle seslerin farklı işitildiğini deneyerek keşfeder.” yer alırken müzik dersinde aynı becerilere hizmet eden “Farklı ritmik yapıdaki müzikleri harekete dönüştürür. Ezgilere kendi oluşturduğu ritim kalıbı ile eşlik eder.” kazanımları bulunmaktaydı.
Ortak kazanımları belirledikten sonra STEAM temelli problemimizi oluşturduk. Öğrencilerimizden küresel ısınmaya dikkat çekmek amacıyla TED Atakent Koleji öğrencileri olarak bir konser planlamalarını ve bu konserde görev alacak tüm öğrencilerin sürdürülebilirliğe dikkat çekmek için evdeki malzemeleri kullanarak, farklı frekansta (incelik ve kalınlıkta) sesler oluşturabilecekleri bir müzik aleti tasarlamalarını istedik.
Sesleri frekansına göre ayırıp farklı frekansta sesler oluşturarak kendi müzik aletlerini tasarlamalarını istediğimiz bu çalışmada, öğrencilerimize bazı araştırma soruları yönelttik: Su dolu şişeye hafifçe vurunca ve boş şişeye vurunca çıkan seslerin farkı nedir? Gitar, keman gibi müzik aletlerinde kalın Do ile La notasını çıkarmak için hangi teller kullanılabilir, bunun nedeni nedir?.. Öğrencilerimize aynı zamanda araştırmalarında yardımcı olacak videoların QR kodlarını verdik.
STEAM Çalışmasının Sonucu
6. sınıf öğrencilerimiz bu kapsamda “Fen Bilimleri ve Müzik” derslerinin ortak çalışması olarak bardaklardan ksilofon yaparak sesleri frekanslarına göre ayırmayı öğrendiler. Ardından da evdeki atık ve atıl hâldeki malzemelerle kendi müzik aletlerini tasarlayarak farklı frekansta sesler oluşturdular. Eğlenerek öğrenmeyi temele aldığımız bu çalışma ile öğrencilerimiz bilimsel süreç becerilerini de geliştirdiler.
Maddenin tanecikli yapısını öğrenen öğrencilerimize farklı kavramlar kazandırmak, inovatif malzemelerin özelliklerine vurgu yapmak amacıyla “Oobleck-Non Newtonian Flluid” deney çalışması gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz, evdeki bu laboratuvar çalışması ile Newton’un tanımlamasının dışında kalan, basınç altında katılaşabilen bir maddeyi incelediler. İncelemenin ardından yaptıkları araştırmalarla buna benzer yapıdaki maddelerin dövüş sporlarında, kurşun geçirmez yeleklerde kullanıldığını araştırdılar.