Page 118 - TED BROSUR
P. 118

Hedef Belirleme


                                                                                                                                                                              Çalışmaları                                                Goal Setting Practice
                     Öğrenci Tanıma ve                                                                                                                                        Öğrencilerin akademik gelişimine katkı sağlamak amacıyla   In order to contribute to the academic development of the students,


                     Takip Çalışmaları                                           Student Monitoring                                                                           sorumluluk, planlama ve zaman yönetimi becerisi kazandırmaya,   activities are carried out in order to gain responsibility, planning and
                                                                                                                                                                                                                                         time management skills, develop effective working habits and set goals.
                                                                                                                                                                              etkin çalışma alışkanlıklarını geliştirmeye, hedef belirlemeye yönelik
                                                                                                                                                                              çalışmalar uygulanmaktadır.
                     Öğrencileri tanıma, akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerinin   Individual student interviews are conducted to identify students, monitor
                     takibi  ve  ihtiyaçlarının  belirlenmesi  amacıyla  bireysel  öğrenci   their academic and social-emotional development, and identify student
                     görüşmeleri gerçekleştirilir. Farklı alanlarda gelişim takibi için   needs. In order to follow their development in different areas, students
                     öğrenciler sınıf içi ve ders dışı etkinliklerde gözlemlenir. Öğrencileri   are observed in classroom and during extracurricular activities; forms
                     çok boyutlu tanımak amacıyla, gelişim düzeylerine uygun formlar ve   and inventories suitable for their development levels are applied in order
                     envanterler uygulanır. Bu form ve envanterler ile ilgili geribildirimler   to get to know the students in a multidimensional way. Feedback on these      Ebeveyn
                     öğrenci, veli ve öğretmenler ile de paylaşılarak öğrencinin kendini   forms and inventories is also shared with students, parents and teachers
                     tanıma ve geliştirme sürecine destek olunur.                to support the student’s self-recognition and development process.                           Atölyeleri                                                 Parent Workshops



                                                                                                                                                                              Velilere Yönelik Yapılan Çalışmalar;                       • Individual parent interviews are organized to support emotional-social,
                     Oryantasyon                                                                                                                                              • Öğrencilerle ilgili duygusal-sosyal, bilişsel, bedensel ve akademik   cognitive, physical and academic development.
                                                                                                                                                                                                                                         • Parent workshops on identified themes such as communication skills,
                                                                                                                                                                              gelişimi destekleyici bireysel veli görüşmeleri düzenlenir.
                     Çalışmaları                                                 Orientation Activities                                                                       • Belirlenen temalar üzerine ebeveyn atölyeleri (iletişim becerileri,   anger and conflict management are carried out.
                                                                                                                                                                                                                                         • Seminars and conferences are held on topics such as developmental
                                                                                                                                                                              öfke ve çatışma yönetimi gibi) gerçekleştirilir.
                                                                                                                                                                              • Gelişim dönemi özellikleri, aile içi iletişim, sınırlar, sınav kaygısı   period characteristics, family communication, limits, coping with exam
                     Öğrencilerin okula uyum sürecini destekleyici oryantasyon   Orientation activities are organized to support students’ adaptation to                      ile başa çıkma, teknoloji kullanımı gibi konularda seminer ve   anxiety, and technology use.
                     çalışmaları düzenlenir. Oryantasyon çalışmaları ile amaç, öğrencileri   school. The aim of the orientation studies is to familiarize students and        konferanslar düzenlenir.                                   • Parental bulletins and brochures are prepared on various subjects
                     ve velilerini yeni duruma ve ortama alıştırmaktır. Okul hayatına   parents with the new situation and environment. Making a happy and                    • Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçları dikkate alınarak çeşitli konularda   considering the developmental needs of the students. 
                     mutlu ve güven verici bir başlangıç yapmak, öğrencilerin okul   reassuring start to school life helps students build positive perceptions                veli bültenleri ve broşürler hazırlanır.
                     hakkında olumlu algı ve duygular oluşturmasına ve daha kolay   and feelings about the school and adapt to school more easily.                                                                                       The common aim of all these studies is to contribute to the realization
                     uyum sağlamalarına yardımcı olur.                                                                                                                        Tüm bu çalışmaların ortak amacı okul-aile iş birliği içerisinde hareket   of the potential of the student in the process of self-realization at the
                                                                                                                                                                              ederek öğrencinin kendini gerçekleştirme sürecinde potansiyelini   highest level by acting in cooperation within the school and family.
                                                                                                                                                                              en üst düzeyde ortaya çıkarmasına katkı sağlamaktır.














                                                                            118                                                                                                                                                      119
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123