Page 118 - TED BROSUR
P. 118
Hedef Belirleme
Çalışmaları Goal Setting Practice
Öğrenci Tanıma ve Öğrencilerin akademik gelişimine katkı sağlamak amacıyla In order to contribute to the academic development of the students,
Takip Çalışmaları Student Monitoring sorumluluk, planlama ve zaman yönetimi becerisi kazandırmaya, activities are carried out in order to gain responsibility, planning and
time management skills, develop effective working habits and set goals.
etkin çalışma alışkanlıklarını geliştirmeye, hedef belirlemeye yönelik
çalışmalar uygulanmaktadır.
Öğrencileri tanıma, akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerinin Individual student interviews are conducted to identify students, monitor
takibi ve ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla bireysel öğrenci their academic and social-emotional development, and identify student
görüşmeleri gerçekleştirilir. Farklı alanlarda gelişim takibi için needs. In order to follow their development in different areas, students
öğrenciler sınıf içi ve ders dışı etkinliklerde gözlemlenir. Öğrencileri are observed in classroom and during extracurricular activities; forms
çok boyutlu tanımak amacıyla, gelişim düzeylerine uygun formlar ve and inventories suitable for their development levels are applied in order
envanterler uygulanır. Bu form ve envanterler ile ilgili geribildirimler to get to know the students in a multidimensional way. Feedback on these Ebeveyn
öğrenci, veli ve öğretmenler ile de paylaşılarak öğrencinin kendini forms and inventories is also shared with students, parents and teachers
tanıma ve geliştirme sürecine destek olunur. to support the student’s self-recognition and development process. Atölyeleri Parent Workshops
Velilere Yönelik Yapılan Çalışmalar; • Individual parent interviews are organized to support emotional-social,
Oryantasyon • Öğrencilerle ilgili duygusal-sosyal, bilişsel, bedensel ve akademik cognitive, physical and academic development.
• Parent workshops on identified themes such as communication skills,
gelişimi destekleyici bireysel veli görüşmeleri düzenlenir.
Çalışmaları Orientation Activities • Belirlenen temalar üzerine ebeveyn atölyeleri (iletişim becerileri, anger and conflict management are carried out.
• Seminars and conferences are held on topics such as developmental
öfke ve çatışma yönetimi gibi) gerçekleştirilir.
• Gelişim dönemi özellikleri, aile içi iletişim, sınırlar, sınav kaygısı period characteristics, family communication, limits, coping with exam
Öğrencilerin okula uyum sürecini destekleyici oryantasyon Orientation activities are organized to support students’ adaptation to ile başa çıkma, teknoloji kullanımı gibi konularda seminer ve anxiety, and technology use.
çalışmaları düzenlenir. Oryantasyon çalışmaları ile amaç, öğrencileri school. The aim of the orientation studies is to familiarize students and konferanslar düzenlenir. • Parental bulletins and brochures are prepared on various subjects
ve velilerini yeni duruma ve ortama alıştırmaktır. Okul hayatına parents with the new situation and environment. Making a happy and • Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçları dikkate alınarak çeşitli konularda considering the developmental needs of the students.
mutlu ve güven verici bir başlangıç yapmak, öğrencilerin okul reassuring start to school life helps students build positive perceptions veli bültenleri ve broşürler hazırlanır.
hakkında olumlu algı ve duygular oluşturmasına ve daha kolay and feelings about the school and adapt to school more easily. The common aim of all these studies is to contribute to the realization
uyum sağlamalarına yardımcı olur. Tüm bu çalışmaların ortak amacı okul-aile iş birliği içerisinde hareket of the potential of the student in the process of self-realization at the
ederek öğrencinin kendini gerçekleştirme sürecinde potansiyelini highest level by acting in cooperation within the school and family.
en üst düzeyde ortaya çıkarmasına katkı sağlamaktır.
118 119