Page 5 - TED BROSUR
P. 5
192 İlk adı ‘‘Türk Maarif Cemiyeti’’ olan
derneğimiz, 1946 yılından itibaren,
‘‘Türk Eğitim Derneği’’ adı altında
çalışmalarını başarıyla sürdürmektedir.
TARİHÇE HISTORY
TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ TURKISH EDUCATION ASSOCIATION
Türkiye’nin modernleşmesi için eğitimin vazgeçilmez In his speech at the opening of the Grand National Assembly
önemine inanmış Büyük Önder Atatürk, 1 Kasım 1925’te on November 1, 1925 the great leader Atatürk, who believed
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışında yaptığı in the utmost importance of education for the modernization
konuşmada, eğitimde hedeflenen seviyeye ulaşmak of Turkey, stated the need for the work of private initiative to
reach the targeted level in education and summoned such
için özel girişimin çalışmalarına ihtiyaç olduğunu dile work in the society. In the light of this vision, the Turkish
getirmiş ve topluma çağrıda bulunmuştur. Education Association was founded on January 31, 1928
with the leadership of Ataturk and the cadres that built the
Türk Eğitim Derneği, bu temel vizyon doğrultusunda, Republic of Turkey, and on December 12, 1939 by the decision
Atatürk’ün ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran kadroların of Council of Ministers it acquired the status of Public Benefit
öncülüğünde 31 Ocak 1928 tarihinde doğmuş ve 12 Association. Our Association, which was first named as the
Aralık 1939 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı ile Kamuya “Turkish Education Society”, has continued its activities
under the name of “Turkish Education Association” since
Yararlı Dernek statüsü elde etmiştir. İlk adı “Türk Maarif 1946.
Cemiyeti” olan derneğimiz, 1946 yılından itibaren, “Türk
Eğitim Derneği” adı altında çalışmalarını başarıyla As a well-established non-governmental organization our
sürdürmektedir. association has been active in the field of education since
its establishment and also has been aiding the education
of successful children with limited financial means and has
Derneğimiz, köklü bir sivil toplum kuruluşu olarak been making financial and scientific contributions to the
kurulduğu günden beri eğitim alanında faaliyet Turkish education system.
göstermekte; aynı zamanda yeterli maddi olanağa
sahip olmayan başarılı çocukların eğitimlerini The main purpose of the association stated in its first charter
desteklemekte ve Türk eğitim sistemine maddi ve as “The association does not pursue any political goals, but
bilimsel katkılar sağlamaktadır. merely deals with the education and training of the youth
of the country”, remains valid today. Today, the Turkish
Education Association continues its activities in accordance
with this principle.
4 5