Page 22 - TED BROSUR
P. 22
Müzik Bölümü Music Department
“Her çocuk, eşsiz bir potansiyele sahiptir.” düşüncesiyle hareket In our lessons, we act with the idea that every child has a unique potential.
ettiğimiz derslerimizde, öğrencilerimizin bu potansiyelini ortaya Our main goal is to bring out that unique potential of our students and
çıkarmak, sahip olduğu yaratıcılığı-yeteneği keşfetmek ve to discover and develop their creativity and talent.
geliştirmek en temel amacımızdır. Bireyin doğuştan sahip olduğu
yaratma dürtüsünü, yaşamımızın her evresinde var olan müzik ile We provide a free environment for our students for them to satisfy their
doyurmak ve öğrencilere bu özgür ortamı sağlamaktayız. urge to create with the inspirational effect of music.
Anaokulu ve 1. sınıflarda Orff yaklaşımı ile müzik dersi işlenmektedir.
Orff yaklaşımı temel müzik eğitimi verirken, öğrencinin alışık olduğu Kindergarten and 1st Grade music lessons are taught with the Orff
materyalleri kullanarak tamamen doğal yolla müziği öğrenmesini Approach, which aims to have the students learn music naturally by
amaçlar. Bu yaklaşımın en temel ögesi; dans, müzik, konuşma, dil, using familiar materials for them when giving basic music education.
vücut ve hareket birlikteliğidir. Bu temel ögeleri kullanarak Orff The most basic element of this approach is the cooperation of dance,
eğitimi uygulandığında, öğrencide müzikal ve sosyal yönden gelişme music, speech, language, body and movement. When Orff Training is
sağlanır. Yapılan çalışmalarla birlikte öğrencide iç disiplin, öğrenme applied using these elements, students develop musically and socially.
disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve With the carried out studies, internal discipline in students, learning
dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır. discipline, taking group responsibility, learning to work together, and
2 ve 3. sınıflarda temel müzik kavramlarıyla birlikte solfej ve improved attention skills improve considerably.
bona eğitimimiz başlamaktadır. Verilecek bu eğitimde öğrenciyi
doğal ortamı olan oyundan koparmadan dersleri eğlenceli hale In 2nd and 3rd Grade, we start our solfege and bona education with
getirebilmek adına çizerek, boyayarak, keserek, yapıştırarak ve basic music concepts. In this training, students are provided to learn
oynayarak öğrenmesi sağlanır. Solfej çalışmaları, basit kanon with drawing, coloring, cutting, pasting, and playing by intgrating them
çalışmaları ve müzik kültürü kazanımı ile süreç tamamlanır. Ayrıca with games in order to make lessons fun. The process is completed with
öğrencilerimizin 4. sınıfta enstrüman eğitimine hazırlıklı olması solfege studies, simple canon studies and acquisition of music culture.
için, müzik öğretmenlerimiz öğrencilerimizi 3. sınıfın sonuna In addition, in order for our students to be prepared for instrument
kadar gözlemleyerek, ilgi istek ve fiziksel özellikleri doğrultusunda education in the 4th grade, the music teachers observe our students until
seçeceği enstrüman belirlenir. the end of the 3rd grade and determine the instrument they will choose
4. Sınıf itibarıyla her öğrencimiz ritim, müzikal duyum ve fiziksel according to their interest, requests, and physical characteristics.
özellikleri (parmak yapısı, el büyüklüğü vb.) dikkate alınarak
enstrüman seçimi ile birlikte branşlaşır. Öğrencilerimizin müzikal In the 4th grade, our students are branched with the selection of
geçmişine bakılır ve okul dışında herhangi bir enstrüman çalıyorsa, instruments considering the rhythm, musical sensation and physical
Müzik derslerimizde; öğrencilerimizin sesini, okulumuzda da o enstrümana devam etmesi önerilir. characteristics (finger structure, hand size, etc.). We look at our students’
kulağını ve müzik zevkini eğitmek suretiyle müzik Her branş; önceden belirlenmiş dersliklerde, kendi öğretmeniyle musical background and if they are playing any instruments outside of
school, we recommend that they should continue to play that instrument
kültürünü küçük yaşlardan itibaren kazanmaları çalışmasını yapar. Enstrüman dersleri sınıf dersi şeklindedir. Her at our school, too.
öğrencinin müzikal geçmişi, enstrüman yatkınlığı ve becerisi farklı
amaçlanır. olduğundan branş öğretmeni her öğrenci ile bireysel ilgilenmektedir.
Öğrencilerimize özel programlar hazırlanarak enstrüman eğitimi 6.
sınıfın sonuna kadar sürdürülmektedir.
22 23