Page 23 - TED BROSUR
P. 23

Müzik Bölümü                                                Music Department



                     “Her çocuk, eşsiz bir potansiyele sahiptir.” düşüncesiyle hareket   In our lessons, we act with the idea that every child has a unique potential.
                     ettiğimiz  derslerimizde,  öğrencilerimizin  bu  potansiyelini ortaya   Our main goal is to bring out that unique potential of our students and
                     çıkarmak, sahip olduğu yaratıcılığı-yeteneği keşfetmek ve   to discover and develop their creativity and talent.
                     geliştirmek en temel amacımızdır. Bireyin doğuştan sahip olduğu
                     yaratma dürtüsünü, yaşamımızın her evresinde var olan müzik ile   We provide a free environment for our students for them to satisfy their
                     doyurmak ve öğrencilere bu özgür ortamı sağlamaktayız.      urge to create with the inspirational effect of music.
                     Anaokulu ve 1. sınıflarda Orff yaklaşımı ile müzik dersi işlenmektedir.
                     Orff yaklaşımı temel müzik eğitimi verirken, öğrencinin alışık olduğu   Kindergarten and 1st Grade music lessons are taught with the Orff
                     materyalleri kullanarak tamamen doğal yolla müziği öğrenmesini   Approach, which aims to have the students learn music naturally by
                     amaçlar. Bu yaklaşımın en temel ögesi; dans, müzik, konuşma, dil,   using familiar materials for them when giving basic music education.
                     vücut ve  hareket  birlikteliğidir.  Bu temel ögeleri kullanarak  Orff   The most basic element of this approach is the cooperation of dance,
                     eğitimi uygulandığında, öğrencide müzikal ve sosyal yönden gelişme   music, speech, language, body and movement. When Orff Training is
                     sağlanır. Yapılan çalışmalarla birlikte öğrencide iç disiplin, öğrenme   applied using these elements, students develop musically and socially.
                     disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve   With the carried out studies, internal discipline in students, learning
                     dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.         discipline, taking group responsibility, learning to work together, and
                     2 ve 3. sınıflarda temel müzik kavramlarıyla birlikte solfej ve   improved attention skills improve considerably.
                     bona eğitimimiz başlamaktadır. Verilecek bu eğitimde öğrenciyi
                     doğal ortamı olan oyundan koparmadan dersleri eğlenceli hale   In 2nd and 3rd Grade, we start our solfege and bona education with
                     getirebilmek adına çizerek, boyayarak, keserek, yapıştırarak ve   basic  music  concepts.  In  this  training,  students  are  provided  to  learn
                     oynayarak öğrenmesi sağlanır. Solfej çalışmaları, basit kanon   with drawing, coloring, cutting, pasting, and playing by intgrating them
                     çalışmaları ve müzik kültürü kazanımı ile süreç tamamlanır. Ayrıca   with games in order to make lessons fun. The process is completed with
                     öğrencilerimizin 4. sınıfta enstrüman eğitimine hazırlıklı olması   solfege studies, simple canon studies and acquisition of music culture.
                     için, müzik öğretmenlerimiz öğrencilerimizi 3. sınıfın sonuna   In addition, in order for our students to be prepared for instrument
                     kadar gözlemleyerek, ilgi istek ve fiziksel özellikleri doğrultusunda   education in the 4th grade, the music teachers observe our students until
                     seçeceği enstrüman belirlenir.                              the end of the 3rd grade and determine the instrument they will choose

                     4. Sınıf itibarıyla her öğrencimiz ritim, müzikal duyum ve fiziksel   according to their interest, requests, and physical characteristics.
                     özellikleri (parmak yapısı, el büyüklüğü vb.) dikkate alınarak
                     enstrüman seçimi ile birlikte branşlaşır. Öğrencilerimizin müzikal   In the 4th grade, our students are branched with the selection of
                     geçmişine bakılır ve okul dışında herhangi bir enstrüman çalıyorsa,   instruments considering the rhythm, musical sensation and physical
 Müzik derslerimizde; öğrencilerimizin sesini,   okulumuzda da o enstrümana devam etmesi önerilir.  characteristics (finger structure, hand size, etc.). We look at our students’

 kulağını ve müzik zevkini eğitmek suretiyle müzik   Her branş; önceden belirlenmiş dersliklerde, kendi öğretmeniyle   musical background and if they are playing any instruments outside of
                                                                                 school, we recommend that they should continue to play that instrument
 kültürünü küçük yaşlardan itibaren kazanmaları   çalışmasını yapar. Enstrüman dersleri sınıf dersi şeklindedir. Her   at our school, too.
                     öğrencinin müzikal geçmişi, enstrüman yatkınlığı ve becerisi farklı
 amaçlanır.          olduğundan branş öğretmeni her öğrenci ile bireysel ilgilenmektedir.
                     Öğrencilerimize özel programlar hazırlanarak enstrüman eğitimi 6.
                     sınıfın sonuna kadar sürdürülmektedir.







 22                                                                          23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28