Page 37 - TED BROSUR
P. 37
Laboratuvarlar Laboratories
Öğrencilerimizin akademik çalışma kültürüne hazırlanmaları ve In our school, we are creating TUBITAK science projects to prepare our Genom Lab. - Biology
üretken olmaları ve bunun keyfine varmaları için okulumuzda students for the academic working culture, making them productive
TÜBİTAK bilim projeleri hazırlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin as well as enjoying it. In addition to this, we are doing interdisciplinary Biyoloji dersinin temel amacı çevre ile canlılar arasındaki The main aim of the biology class is to bring up individuals who
bilimin bir bütün olduğunu hissedebilmeleri için BTEC programı studies within the BTEC programme to make our students feel that ilişkiyi anlamlandırabilen bireyler yetiştirmektir. Bu bilinçle understand the meaning of the relationship between the environment
kapsamında disiplinler arası çalışmalar yapılmaktadır. science constitutes as a whole. yetiştirilen öğrencilerimizin çevrelerine ve çevrelerinde yaşayan and living things. With this consciousness, we aim to ensure that our
Laboratuvarlarımız bu çalışmalarımızın merkezinde yer almaktadır. canlılara duyarlı olabilmeleri, günümüz dünyasının popüler students are aware of their environment and the living things within
sorunlarından çevre ve sağlık gibi alanlarda çözüm üretebilmeleri their environment. They produce solutions in areas like the environment
TED Research Lab. - Chemistry hedeflemektedir. and health which are among the serious problems of today’s world.
According to this, we investigate the works of scientists who contributed
Bu doğrultuda derslerimizde, biyoloji bilimine katkıda bulunan to the science of biology as well as ensuring that our students follow
Kimya dersinin temel amacı; madde ve maddeyi oluşturan The main aim of the chemistry class is to bring up individuals who bilim insanlarının çalışmaları incelenmekte; öğrencilerimizin the current and technological developments in science. With a
bileşenleri, bunların genel özelliklerini ve farklarını tanıyan, recognize the matters and the components that compose those matters, bilimde yaşanan güncel, teknolojik gelişmeleri takip etmeleri consciousness of the solution-oriented and sustainable approaches
bazı kimyasal maddelerin faydalı ve zararlı yönlerini bilen ve bu their general characteristics and differences, know the benefits and sağlanmakta; çevre sorunlarına karşı çözüm odaklı, sürdürülebilir against the environmental problems, we are trying to increase the
konuda bilimsel okur yazarlığa sahip bireyler yetiştirmektir. Bu dangers of some chemical substances and acquire a scientific literacy yaklaşımların farkında olarak bilimsel konuların zenginleştirdiği curiosity and desire of our students for science with the classes and
kazanımlara ulaşan öğrencilerimizin kimyasallardan kaynaklanan about chemistry. We aim to ensure that our students, reaching these dersler ve deneylerle öğrencilerimizin bilime olan merak ve experiments enriched by the scientific subjects. We support this curiosity
çevre ve sağlık problemlerine dair farkındalığa sahip olmaları, achievements, have a consciousness about the environmental and tutkuları artırılmaya çalışılmaktadır. of our students with innovative works, research experiments, club works
bunlara çözüm üretmeleri ve kimya kaynaklı yeni teknolojiler health problems caused by the chemicals, produce solutions to these and TUBITAK projects that are carried out in our school.
geliştirmek üzere çalışmalar yapmaları hedeflenmektedir. problems and conduct some studies for developing new chemistry-
based technologies. The units selected in the BTEC classes relate the biology class with
Bu amaçla, derslerimizde kimyanın sembolik dili, maddeyi other branches of science comprehensively. Our students have an
oluşturan atomları, bunlardan oluşan bileşimleri, kavramın According to this, we ensure that in chemistry classes they follow opportunity to implement what they learn in BTEC classes and start to
tarihsel süreçteki gelişimini ve farklı kimyasalların birleşiminden the symbolical language of chemistry, atoms that create the matter, gain professional competence in many subjects
doğacak sonuçları teorik ve deneysel olarak takip etmeleri compounds composed by them, the historical development of the
sağlanmaktadır. concept and the results of the compounds of different chemicals both in
theory and with experiments.
36 37