Page 87 - TED BROSUR
P. 87

LİSE / HIGH SCHOOL







 Türk Dili  Turkish Language


 ve Edebiyatı  and Literature



 21. yüzyılın bilim, teknoloji, ekonomi, sosyal, kültür, spor, sanat gibi   We are aiming at preparing our youth, who are practitioners of;
 alanların uygulayıcısı olan gençlerimizi;  Atatürk ilke ve devrimleri   science, technology, economics, social, cultural, sports and art fields   Coğrafya  Geography
 doğrultusunda yurt ve dünya sorunlarına duyarlı, evrensel   in the 21st century to the world of the future in the light of Ataturk’s
 düşünebilen, kendisiyle ve toplumla barışık, gerek yazılı gerekse   principles and reforms. We want them to be raised as multidirectional   Coğrafya dersinin temel amacı öğrencilerimizin gözlem yapıp   The main aim of the geography class is to ensure that our students
 sözlü olarak kendisini doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilen,    leaders and innovative individuals who are sensitive toward national   araştırmasını ve sorgulamasını sağlamaktır. Bu doğrultuda   make observations, research and question. In this direction, we are
 estetik beğenisi ve yaratıcı yönü gelişmiş, etik değerleri sağlam,   and international problems, able to think universally, at peace with   öğrencilerimizin hayatın içinden örnekler verdiği, görsellerle   conducting studies in which our students give samples from life and
                                                                                 demonstrate their geographical knowledge with visuals presentations.
 ana dil bilinci yüksek, çok yönlü, lider ruhlu ve yenilikçi bireyler   themselves and society, able to express themselves both in a written   coğrafi bilgilerini ifade ettiği çalışmalar yapılmaktadır.
 and oral form accurately and effectively, and who are developed in
 olarak geleceğin dünyasına hazırlamak hedeflenmektedir.
 terms of aesthetic admiration and creativeness, having solid ethical   Coğrafya dersimizde gelişen ve değişen dünyada insan-mekân   In our geography classes, we aim to bring into society  individuals who
 values.                                                                         are able to establish a people-place relationship in the developing and
 Türk dili ve edebiyatı derslerimizde bu hedefler doğrultusunda,   ilişkisini kurabilen, yurt ve dünya sorunlarına karşı duyarlı,   changing world and who; are sensitive to the problems of the country
 Türk ve dünya edebiyatının klasik ve çağdaş yapıtlarından seçkin   We read distinguished works of the classical and modern Turkish and   sorumluluk alan, öz güven sahibi, etkili iletişim becerilerine sahip   and the world, take responsibility, have self-confidence and effective
 örnekler okutulup bu eserlerin tahlili yapılmakta; edebi türlerle   World literature, analyse these works, and teach basic knowledge   bireylerin topluma kazandırılması hedeflenmektedir.   communication skills.
 ilgili temel bilgi ve kavramlar öğretilmekte; dil bilgisi konuları   and concepts about the literary types. We help students realize the
 metinler üzerinden öğrencilere sezdirilmekte; ders içi, ders dışı   grammar subjects via the texts and we ensure the development of our
 etkinlikler ve kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimizin “okuma,   students’ “reading, writing, speaking, listening and communication”   Felsefe  Philosophy
 yazma, konuşma, dinleme ve iletişim” becerilerinin gelişimi   skills with in-class, extracurricular and club activities. Our students
 sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz; derslerde yapılan çalışmalar,   are prepare for the national and international projects and exams   Öğrencilerimizin bilgiyi sevmeleri, bilginin peşinden koşmaları,   We are aiming to ensure our students love and seek knowledge and
 uygulamalar, araştırmalar, sunumlar ve projelerle ulusal ve   with studies, implementations, research papers, presentations and   kendilerini  ve  evreni anlamlandırmaları amaçlanmaktadır. Bu   find a sense of themselves and their place in the universe. With this
 uluslararası sınavlara, proje yarışmalarına hazırlanmaktadır.  projects.  bilinçle derslerimizde öğrencilerimiz, akıl yürütme metodunu doğru   consciousness in our classes, our students learn questioning by using
                      kullanarak sorgulamayı öğrenmekte; felsefi düşünme yöntemiyle   the method of reasoning in the correct way and they put forward their
                      hayata ve kendilerine dair düşüncelerini, mantık ilkelerine   thoughts about life and themselves with the philosophical way of
                      uygun bir biçime sorgulayarak ortaya koymaktadır. Felsefe de bu   thinking and in accordance with the principles of logic. Philosophy is
                                                                                 enlightening our students who are trying to find themselves and their
 Tarih  History       doğrultuda  kendini  ve  kimliğini  bulmaya  çalışan  öğrencilerimize   identities.
                      ışık tutmaktadır.
 Tarih derslerinde temel amacımız Atatürk ilke ve inkılâplarının,   In history classes, our main purpose is to teach our students to   Our students are able to look at the problems they face in their lives
 Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik   apprehend the importance of Ataturk’s principles and reforms in the   Öğrencilerimiz felsefe dersinde kazandıkları becerileri yaşamla   multi-directionally by relating the skills they get in the philosophy
 gelişmesindeki  yerini  kavratmak;  öğrencilerimizin  laik,  social, cultural and economic development of the Turkish Republic   ilişkilendirerek günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara çok   classes with  life, and they are able to develop logical solution
 demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmaları   and make them eager to maintain secular, democratic, national and   yönlü bakabilmekte ve bu sorunlara mantıklı çözüm önerileri   strategies to combat these problems.
 hedeflenmektedir.  modern values.  geliştirebilmektedirler.
                                                                                 In our classes, we discuss the ideas of the thinkers from the First
 Within this framework, we are conducting studies in our lessons to
 Bu doğrultuda derslerimizde, kronolojik düşünme, tarihsel   improve the skills of chronological thinking, historical apprehension,   Derslerimizde İlk Çağ’dan günümüze kadar düşünürlerin fikirleri   Age to today. We are aiming at ensuring our students evaluate the
 kavrama, neden-sonuç ilişkisi kurma, değişim ve sürekliliği   establishing cause-effect relations, perception of change and   tartışılmakta, öğrencilerimizin felsefi sorunları ve kavramları   philosophical problems and concepts by using analytical and critical
 algılama,  tarihsel  analiz  ve  yorum,  tarihsel  sorgulamaya   continuity, historical comment and analysis and researching based   analitik ve eleştirel düşünme becerisiyle değerlendirmeleri   thinking skills.
 dayalı araştırma becerisini geliştirecek çalışmalar yapılmakta;   on historical questioning. We ensure  that our  students learn  the   hedeflenmektedir.
 öğrencilerimizin konuları sadece sınıf ortamında değil, müze ve   subjects not only in the class environment but also at museums and
 tarihi mekânlarda da öğrenmeleri sağlanmaktadır.   historical sites.










 86                                                                          87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92