Page 87 - TED BROSUR
P. 87
LİSE / HIGH SCHOOL
Türk Dili Turkish Language
ve Edebiyatı and Literature
21. yüzyılın bilim, teknoloji, ekonomi, sosyal, kültür, spor, sanat gibi We are aiming at preparing our youth, who are practitioners of;
alanların uygulayıcısı olan gençlerimizi; Atatürk ilke ve devrimleri science, technology, economics, social, cultural, sports and art fields Coğrafya Geography
doğrultusunda yurt ve dünya sorunlarına duyarlı, evrensel in the 21st century to the world of the future in the light of Ataturk’s
düşünebilen, kendisiyle ve toplumla barışık, gerek yazılı gerekse principles and reforms. We want them to be raised as multidirectional Coğrafya dersinin temel amacı öğrencilerimizin gözlem yapıp The main aim of the geography class is to ensure that our students
sözlü olarak kendisini doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilen, leaders and innovative individuals who are sensitive toward national araştırmasını ve sorgulamasını sağlamaktır. Bu doğrultuda make observations, research and question. In this direction, we are
estetik beğenisi ve yaratıcı yönü gelişmiş, etik değerleri sağlam, and international problems, able to think universally, at peace with öğrencilerimizin hayatın içinden örnekler verdiği, görsellerle conducting studies in which our students give samples from life and
demonstrate their geographical knowledge with visuals presentations.
ana dil bilinci yüksek, çok yönlü, lider ruhlu ve yenilikçi bireyler themselves and society, able to express themselves both in a written coğrafi bilgilerini ifade ettiği çalışmalar yapılmaktadır.
and oral form accurately and effectively, and who are developed in
olarak geleceğin dünyasına hazırlamak hedeflenmektedir.
terms of aesthetic admiration and creativeness, having solid ethical Coğrafya dersimizde gelişen ve değişen dünyada insan-mekân In our geography classes, we aim to bring into society individuals who
values. are able to establish a people-place relationship in the developing and
Türk dili ve edebiyatı derslerimizde bu hedefler doğrultusunda, ilişkisini kurabilen, yurt ve dünya sorunlarına karşı duyarlı, changing world and who; are sensitive to the problems of the country
Türk ve dünya edebiyatının klasik ve çağdaş yapıtlarından seçkin We read distinguished works of the classical and modern Turkish and sorumluluk alan, öz güven sahibi, etkili iletişim becerilerine sahip and the world, take responsibility, have self-confidence and effective
örnekler okutulup bu eserlerin tahlili yapılmakta; edebi türlerle World literature, analyse these works, and teach basic knowledge bireylerin topluma kazandırılması hedeflenmektedir. communication skills.
ilgili temel bilgi ve kavramlar öğretilmekte; dil bilgisi konuları and concepts about the literary types. We help students realize the
metinler üzerinden öğrencilere sezdirilmekte; ders içi, ders dışı grammar subjects via the texts and we ensure the development of our
etkinlikler ve kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimizin “okuma, students’ “reading, writing, speaking, listening and communication” Felsefe Philosophy
yazma, konuşma, dinleme ve iletişim” becerilerinin gelişimi skills with in-class, extracurricular and club activities. Our students
sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz; derslerde yapılan çalışmalar, are prepare for the national and international projects and exams Öğrencilerimizin bilgiyi sevmeleri, bilginin peşinden koşmaları, We are aiming to ensure our students love and seek knowledge and
uygulamalar, araştırmalar, sunumlar ve projelerle ulusal ve with studies, implementations, research papers, presentations and kendilerini ve evreni anlamlandırmaları amaçlanmaktadır. Bu find a sense of themselves and their place in the universe. With this
uluslararası sınavlara, proje yarışmalarına hazırlanmaktadır. projects. bilinçle derslerimizde öğrencilerimiz, akıl yürütme metodunu doğru consciousness in our classes, our students learn questioning by using
kullanarak sorgulamayı öğrenmekte; felsefi düşünme yöntemiyle the method of reasoning in the correct way and they put forward their
hayata ve kendilerine dair düşüncelerini, mantık ilkelerine thoughts about life and themselves with the philosophical way of
uygun bir biçime sorgulayarak ortaya koymaktadır. Felsefe de bu thinking and in accordance with the principles of logic. Philosophy is
enlightening our students who are trying to find themselves and their
Tarih History doğrultuda kendini ve kimliğini bulmaya çalışan öğrencilerimize identities.
ışık tutmaktadır.
Tarih derslerinde temel amacımız Atatürk ilke ve inkılâplarının, In history classes, our main purpose is to teach our students to Our students are able to look at the problems they face in their lives
Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik apprehend the importance of Ataturk’s principles and reforms in the Öğrencilerimiz felsefe dersinde kazandıkları becerileri yaşamla multi-directionally by relating the skills they get in the philosophy
gelişmesindeki yerini kavratmak; öğrencilerimizin laik, social, cultural and economic development of the Turkish Republic ilişkilendirerek günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara çok classes with life, and they are able to develop logical solution
demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmaları and make them eager to maintain secular, democratic, national and yönlü bakabilmekte ve bu sorunlara mantıklı çözüm önerileri strategies to combat these problems.
hedeflenmektedir. modern values. geliştirebilmektedirler.
In our classes, we discuss the ideas of the thinkers from the First
Within this framework, we are conducting studies in our lessons to
Bu doğrultuda derslerimizde, kronolojik düşünme, tarihsel improve the skills of chronological thinking, historical apprehension, Derslerimizde İlk Çağ’dan günümüze kadar düşünürlerin fikirleri Age to today. We are aiming at ensuring our students evaluate the
kavrama, neden-sonuç ilişkisi kurma, değişim ve sürekliliği establishing cause-effect relations, perception of change and tartışılmakta, öğrencilerimizin felsefi sorunları ve kavramları philosophical problems and concepts by using analytical and critical
algılama, tarihsel analiz ve yorum, tarihsel sorgulamaya continuity, historical comment and analysis and researching based analitik ve eleştirel düşünme becerisiyle değerlendirmeleri thinking skills.
dayalı araştırma becerisini geliştirecek çalışmalar yapılmakta; on historical questioning. We ensure that our students learn the hedeflenmektedir.
öğrencilerimizin konuları sadece sınıf ortamında değil, müze ve subjects not only in the class environment but also at museums and
tarihi mekânlarda da öğrenmeleri sağlanmaktadır. historical sites.
86 87