Page 83 - TED BROSUR
P. 83
ORTAOKUL / MIDDLE
Fen Bilimleri Science
Fen bilimleri dersinin temel amacı fen okuryazarı bireyler The main aim of the course is to educate science literate individuals.
yetiştirmektir. Öğrencilerin duygusal, zihinsel ve sosyal Studies are planned to enable students to develop their emotional,
yeteneklerini mümkün olduğu kadar eş ölçüde geliştirmelerine mental and social abilities to the greatest possible extent and
imkân verildiği çalışmalar planlayarak, öğrenilenlerin provide them the ability to make connections between what they
günlük hayatta kullanılabilmesinin yolunu açan bir yaklaşım learn in class and what they encounter in their daily life experiences.
güdülmektedir. In science courses by making use of experimental studies, we aim
to educate individuals who are able to make observation, make
Bu doğrultuda planlanan deneysel çalışmalar ile öğrencilerin hypotheses, collect data, analyse data. Project based studies
gözlem yapma, hipotez kurma, veri toplama, veri analiz etme involving inquiry method help innovative thinking to develop.
gibi bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Sorgulama yönteminin temel alındığı etkinlikler ve proje In addition to scientific thinking, such life skills as analytic thinking,
çalışmalarında inovatif düşünmenin geliştirilmesine olanak decision making, creative thinking, team-work and entrepreneurship
sağlayan, öğrencilerin yaratıcılığını ve düşünme becerilerinin are fostered in science classes. Interdisciplinary projects in science
gelişimini destekleyen çalışmalar uygulanmaktadır. classes help students get better insight about the cause of incidents
and thus suggest reasonable solutions. Such projects prepare
Bilimsel süreç becerilerinin yanı sıra, analitik düşünme, karar student for the future and widen their vision while also inspiring
verme, yaratıcı düşünme, takım çalışması, girişimcilik gibi them.
yaşam becerilerinin de desteklendiği disiplinler arası çalışmalar
uygulanmaktadır. Disiplinler arası çalışmalar, öğrenciyi yaşam boyu Social responsibility projects are carried out to make our students
öğrenen ve problemleri çok yönlü değerlendirebilen, farkındalığı environment-conscious and they are designed in accordance with
yüksek bireyler olarak düşündüğümüz ve müfredat dahilinde the curriculum objectives.
farklı ders gruplarının ortak planlamasıyla gerçekleştirilen
bütünsel çalışmalardır. Öğrencileri geleceğe hazırlayan, bakış
açısını geliştiren bu çalışmalar eleştirel düşünme becerisini de
kazandırmaktadır.
Çevresel farkındalığı yüksek bireyler yetiştirilmesi amacıyla
sosyal sorumluluk projeleri geliştirilmekte ve bu çalışmalar
fen müfredatı ile örtüşecek şekilde planlanmaktadır. Tüm bu
çalışmalar öğrencileri duygusal, psikomotor ve bilişsel yönden
beslemekte ve ulusal sınavlara hazırlık çalışmalarımıza da temel
oluşturmaktadır.
82 83