Page 83 - TED BROSUR
P. 83

ORTAOKUL / MIDDLE













 Fen Bilimleri  Science



 Fen bilimleri dersinin temel amacı fen okuryazarı bireyler   The main aim of the course is to educate science literate individuals.
 yetiştirmektir. Öğrencilerin duygusal, zihinsel ve sosyal   Studies are planned to enable students to develop their emotional,
 yeteneklerini mümkün olduğu kadar eş ölçüde geliştirmelerine   mental and social abilities to the greatest possible extent and
 imkân  verildiği  çalışmalar  planlayarak,  öğrenilenlerin  provide  them  the  ability  to  make  connections  between  what  they
 günlük hayatta kullanılabilmesinin yolunu açan bir yaklaşım   learn in class and what they encounter in their daily life experiences.
 güdülmektedir.   In science courses by making use of experimental studies, we aim
 to educate individuals  who  are able to make observation,  make
 Bu doğrultuda planlanan deneysel çalışmalar ile öğrencilerin   hypotheses, collect data, analyse data. Project based studies
 gözlem  yapma,  hipotez  kurma,  veri  toplama,  veri  analiz  etme   involving inquiry method help innovative thinking to develop.
 gibi bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
 Sorgulama yönteminin temel alındığı etkinlikler ve proje   In addition to scientific thinking, such life skills as analytic thinking,
 çalışmalarında inovatif düşünmenin geliştirilmesine olanak   decision making, creative thinking, team-work and entrepreneurship
 sağlayan, öğrencilerin yaratıcılığını ve düşünme becerilerinin   are fostered in science classes. Interdisciplinary projects in science
 gelişimini destekleyen çalışmalar uygulanmaktadır.   classes help students get better insight about the cause of incidents
 and  thus  suggest  reasonable  solutions.  Such  projects  prepare
 Bilimsel süreç becerilerinin yanı sıra, analitik düşünme, karar   student for the future and widen their vision while also inspiring
 verme, yaratıcı düşünme, takım çalışması, girişimcilik gibi   them.
 yaşam becerilerinin de desteklendiği disiplinler arası çalışmalar
 uygulanmaktadır.  Disiplinler arası çalışmalar, öğrenciyi yaşam boyu   Social responsibility projects are carried out to make our students
 öğrenen ve problemleri çok yönlü değerlendirebilen, farkındalığı   environment-conscious and they are designed in accordance with
 yüksek  bireyler  olarak  düşündüğümüz  ve  müfredat  dahilinde   the curriculum objectives.
 farklı ders gruplarının ortak planlamasıyla gerçekleştirilen
 bütünsel çalışmalardır. Öğrencileri geleceğe hazırlayan, bakış
 açısını geliştiren bu çalışmalar eleştirel düşünme becerisini de
 kazandırmaktadır.

 Çevresel farkındalığı yüksek bireyler yetiştirilmesi amacıyla
 sosyal  sorumluluk  projeleri  geliştirilmekte  ve  bu  çalışmalar
 fen müfredatı ile örtüşecek şekilde planlanmaktadır. Tüm bu
 çalışmalar öğrencileri duygusal, psikomotor ve bilişsel yönden
 beslemekte ve ulusal sınavlara hazırlık çalışmalarımıza da temel
 oluşturmaktadır.















 82                                                                          83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88