Page 99 - TED BROSUR
P. 99
Çift Dilli Eğitim Programı (Dual Language Program) Dual Language Program
Çift Dilli Eğitim programında, öğrencilerin ana dillerinde gördüğü The primary objective of the “Dual Language Program” is to provide
konuların İngilizce terminolojisini öğretmek ve öğretilen kavramları an environment where learners will express themselves in both their
pekiştirerek öğrencilerimize ikinci dilde bir güven duygusu native and second foreign language. The Dual Language Program
yaratmak amaçlanmaktadır. “Çift Dilli Program”ın en temel hedefi has considerable significance as the foundation for English learning
ise öğrencilerin her iki dilde kendilerini ifade edecekleri bir ortam as students are exposed to the same themes and concepts in both TED Özel Atakent İlkokulu genel amaç ve ilkeleri doğrultusunda, In line with the general aims and principles of TED Atakent Primary
sağlamaktır. languages, one complementing as well as reinforcing the other. yabancı dil derslerinde hedeflerimiz, öğrencilerimize birçok beceriyi School, our objective in foreign language lessons is to make sure our
kazandırmaktır. students acquire a variety of skills. We aim to equip students who will:
As part of our “Dual Language Program”, 1st-grade students are taught • Kendini İngilizce ifade edebilen, • Express themselves in English,
Programımız kapsamında; 1. sınıflarımızda öğrencilerimiz çift dilli by both their homeroom and English teachers. In our classes, the • İngilizce okumaktan ve araştırmaktan zevk alan,
programda tüm günü sınıf öğretmenleri ve İngilizce öğretmenleriyle English curriculum is taught in parallel with other disciplines. Within • İngilizce bilgisini başka dersler ve alanlarda da kullanabilen, • Enjoy reading and researching in English,
birlikte geçirmektedir. İngilizce yıllık ders programı, ilkokul the program; there are Social Science and Mathematics lessons for 1st • Ulusal ve uluslararası sınavlarda yüksek başarı gösteren, • Use the knowledge of English in other courses and fields,
matematik, fen bilgisi ve hayat bilgisi ders programları ile paralel and 2nd grades and Mathematics and Science lessons for 3rd and 4th • Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip, • Achieve high success in national and international examinations,
işlenir. “Çift Dilli Eğitim Programı” kapsamında; 1 ve 2. sınıflarımızda grades. The program aims for students to grow up as an ideal global • Yenilikçi, girişimci ve yaratıcı bireylerin yetiştirilmesi, Türk Eğitim • Have critical and creative thinking skills,
hayat bilgisi ve matematik; 2 ve 3. sınıflarımızda matematik ve citizen. Derneği Okullarının başlıca hedefleri arasındadır. • Become innovative, creative as well as an entrepreneur individual.
fen bilgisi olmak üzere derslerimiz sınıf öğretmenleri ile iş birliği
içerisinde yürütülmektedir. Bu program, öğrencilerimizin ideal bir In our ıntergrated program the subjects covered in the Turkish Okulumuzda öğretilen yabancı dillerin ölçme ve değerlendirilmesi Measurement and evaluation of foreign languages taught in our school
dünya vatandaşı olarak yetişmelerine fırsat tanıyacaktır. curriculum under the CLIL curriculum are also taught in English de çok önemlidir. Bu nedenle düzenli olarak quiz, proje sunumları ve is also key. For this reason, regular quizzes, project presentations and
by experienced English teachers. The aim of the program, which is dört beceriyi (okuma-yazma-dinleme-konuşma) kapsayan sınavlar exams covering four skills (reading-writing-listening-speaking) are
Alanında uzman Türk ve yabancı öğretmenlerimiz tarafından run concurrently with the mother tongue, is to increase language yapılmaktadır. Sınav sonuçları analiz edilerek, öğrencilerimize administered. The results of the exams are analyzed and additional
uygulanan yabancı dil programımız dinleme, konuşma, okuma awareness of our students, giving them the opportunity to gain cultural ihtiyaç doğrultusunda, gerek bireysel gerekse küçük gruplar halinde studies with remedial classes are carried out for our students both
ve yazma gibi temel becerilerin yanı sıra eleştirel ve yaratıcı awareness. These lessons are also supported by interactive activities to ek çalışmalar yapılmaktadır. Bu sınavlara ek olarak, akademik yılın individually and in small groups. In addition to these examinations, at
ensure that learning is retained.
düşünme becerilerini de kazandırmaya yöneliktir. Şarkı, İngilizce sonunda öğrencilerimiz uluslararası geçerliliği olan University of the end of the academic year, our students will have the opportunity
Cambridge – Young Learners English (YLE) sınavlarına girerek, dil
drama, Laterna gibi çeşitli etkinliklerle zenginleştirilen İngilizce Our English curriculum is based on student-centered and process- seviyelerini belgeme imkânı bulmaktadır. to take the internationally recognized University of Cambridge - Young
programımızla, öğrencilerimize sadece İngilizceyi eğlenerek ve oriented approaches to enable learners to become aware of their Learners English (YLE) exams and document their language level.
yaşayarak öğrenme imkânı değil; farklı kültürleri tanıma fırsatı ve learning abilities and potential. It is prepared in accordance with the Her akademik yılın sonunda, öğrencilerimiz yıl içinde öğrendikleri
hayat boyu sürecek yabancı dil öğrenme isteği de kazandırılmaktadır. basic principles of Brain-Based Learning and Multiple Intelligence bilgilerden ve sınıf içinde yaptıkları ürünlerden oluşan kişisel At the end of each academic year, our students present their personal
theory. With the development of listening, speaking, reading and portfolyo dosyalarını velilerimize sunmaktadır. Birinci sınıf portfolio files revealing the skills that they have obtained during the
Öğrencilerimize sahip olmaları hedeflenen bu becerilerin writing skills integrated with critical thinking skills as well as öğrencilerimiz portfolyo sunumlarının yanı sıra yıl boyunca year and the projects they have made in class. In addition to portfolio
kazandırılmasına ek olarak; kendine güvenen, geniş bakış açısına grammatical structures and vocabulary knowledge, our students are öğretmenleri yardımıyla hazırladıkları tiyatro oyunlarını sergileyerek, presentations, our first-year students will have the opportunity to
sahip, bağımsız düşünebilen, çevreye, doğaya ve insana duyarlı, equipped to thrive in the present-day world where communication is yabancı dili aktif bir şekilde kullandıklarını sunma imkanına sahip demonstrate their active use of the foreign language by exhibiting
dünya ile uyum içinde hareket eden bireyler yetiştirme konuları the most important tool. olmaktadır. drama shows prepared throughout the year with the help of their
üzerinde de önemle durulmaktadır. teachers.
TED Atakent Koleji Yabancı Diller Bölümü, öğrencilerinin İngilizcenin TED Atakent College Foreign Languages Department aims to enable
yanı sıra diğer dilleri de aktif bir şekilde kullanmalarını ve bu dillere students to actively use other languages as well as English and gain
ait kültürel farkındalık ve hoşgörü kazanmalarını hedeflemektedir. cultural awareness and command of these languages.
TED Atakent Koleji Yabancı Diller Bölümü;
öğrencilerimizin İngilizcenin yanı sıra diğer
dilleri de aktif bir şekilde kullanmasını ve
bu dillere ait kültürel farkındalık ve hoşgörü
oluşturmasını hedefler.
98 99