Page 76 - TED BROSUR
P. 76
İLKOKUL / PRIMARY ORTAOKUL / MIDDLE
Matematik Maths
Matematik eğitimimizde öğrencilerimizin matematiksel yetkinliklerini In mathematics courses, it is aimed to improve the mathematical
geliştirmek, günlük hayat ile ilişkilendirerek kazanımları kalıcı competence of students and to turn the gains into permanent
öğrenmelere dönüştürmek amaçlanmaktadır. learning by associating them with daily life. Türkçe Turkish
Dersin temel kazanımlarına yönelik aritmetik becerilerinde To gain speed in the arithmetic skills of the curriculum, to support Türkçe dersinin temel amacı; öğrencilerin hayat boyu The main purposes of the Turkish lesson are; to enable students
hız kazanmaları, işlenen konuların somut öğrenmeler ile the topics covered with concrete learning, to question different kullanabilecekleri dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma to acquire language skills and mental skills related to listening/
desteklenmesi, problem çözme süreçlerinde farklı çözüm yollarını solutions in problem solving processes and considering individual ile ilgili dil becerilerini ve zihinsel becerileri kazanmaları, bu watching, speaking, reading and writing, to develop themselves
sorgulaması, öğrenme süreçlerinde bireysel farklıkların göz önünde differences in learning processes are taken into account. becerileri kullanarak kendilerini bireysel ve sosyal yönden individually and socially by using these skills, to establish effective
bulundurulması önemsenmektedir. geliştirmeleri, etkili iletişim kurmaları, Türkçe sevgisiyle, istek communication, to acquire the habit of reading and writing with
To ensure the effective participation of students in the courses; duyarak okuma ve yazma alışkanlığı edinmelerini sağlamaktır. love of Turkish. It is aimed that students communicate effectively
it is expected from the students to be involved in the modelling
Öğrencilerin derslere etkin katılımını sağlamak için; modelleme processes, to initiate the projects by themselves, to implement Kazanımların planlanmasında; öğrencilerin etkili iletişim and develop themselves individually and socially.
süreçlerine dâhil olmaları, kendi uygulayacakları projelerle, tasarımı the design, to take responsibility for the self-learning and team- kurmaları, kendilerini bireysel ve sosyal yönden geliştirmeleri It is important that our students become global citizens by
hayata geçirmeleri, iş birlikçi öğrenme ile hem kendi hem de learning through collaborative learning, and to create learning hedeflenir. respecting different cultures with distinguished works of Turkish
arkadaşlarının öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları ve takım activities to work as a team. and world literature in order to transform what they have learned
olarak çalışabilmeleri için öğrenme aktivitelerinin oluşturulması, Öğrencilerimizin, öğrendiklerini beceriye dönüştürebilmeleri into skills. According to the curriculum, the students’ development
planlamaların odak noktasında yer almaktadır. Mind games that activate metacognitive thinking skills encourage için Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserleri ile farklı kültürlere of mental competencies, intellectual accumulations and intellectual
interested students to take part in active creative problem-solving saygı duyarak dünya vatandaşı olmaları önemsenmektedir. worlds are provided through the help of visual readings, creative
Üst bilişsel düşünme becerilerini destekleyen akıl oyunlarına ilgi skills. Buna göre öğretim programında öğrencilerin; görsel okumalar, reading and writing activities related to daily life, activities and
gündelik yaşamla bağlantılı yaratıcı okuma ve yazma çalışmaları,
duymaları, yaratıcı problem çözme çalışmalarında etkin yer almaları Competence in the field of finance literacy is a program included TED kültürünü özümsemelerini amaçlayan etkinlik ve çalışmalar, studies aimed at assimilating the TED culture, books and travel
desteklenmektedir. in the mathematics curriculum of TED Atakent College. The course milli değerleri ve yaşadıkları kenti tanımalarını sağlayan kitap activities that enable them to recognize the national values and
objectives are to be able to distinguish between needs and desires ve gezi etkinlikleri ile zihinsel yetkinliklerinin, entelektüel the values of the society they live in.
Finans okuryazarlığı alanında yetkinlik kazandırmak da matematik while spending money, to make rational decisions about simple birikimlerinin ve düşünce dünyalarının gelişimi sağlanmaktadır. In addition to supporting linguistic and mental development,
dersi içeriğinde yer alan bir programdır. İhtiyaç ve istekleri arasındaki daily expenses, to recognize financial documents used in daily interdisciplinary studies help our students learn how to work
farkı ayırt edebilmeleri, günlük basit harcamalara ilişkin akılcı life such as invoices, to perform simple numerical operations such Dilsel ve zihinsel gelişimi desteklemenin yanı sıra öğrencilerin together and to acquire transferable skills as well as essential life
kararlar alabilmeleri, fatura gibi günlük hayatta kullanılan finansal as addition, subtraction, multiplication in monetary situations disiplinler arası çalışmalarla çok yönlü gelişimleri sağlanır. skills.
belgeleri tanıyabilmeleri, karşılaştığı parasal durumlarda toplama, encountered in daily life, to recognize money, to use their pocket Disiplinler arası çalışmalarla aynı zamanda öğrencilerimize
çıkarma, çarpma gibi basit sayısal işlemler yapabilmeleri, paraları money efficiently and to manage money. birlikte çalışmayı öğretme ve hayatlarının her anına aktarılabilir
tanımaları, harçlıklarını verimli kullanmaları, parayı yönetme beceriler kazanmalarını sağlama hedeflenmektedir.
bilincini kazanmaları hedeflenmektedir.
Hayat Bilgisi Social Sciences
Hayat bilgisi derslerinde, temel yaşam becerilerine sahip, kendini Our social sciences courses aim to educate individuals who develop
tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, yaşadığı toplumun basic life skills, who are self-aware and able to lead a healthy and
değerlerini özümseyen, doğaya ve çevreye duyarlı, araştıran, üreten safe life, who assimilate the values of the society they live in, who care Türkçe derslerinde, öğrencilerimizin
ve ülkesini seven bireyler yetiştirmek hedeflenir. about nature and the environment, who are willing to research and
contribute to the society and who love their country. hayat boyu kullanabilecekleri sözlü ve
yazılı iletişimle ilgili zihinsel becerileri
ve dil becerilerini kazanmaları sağlanır.
76 77