Page 76 - TED BROSUR
P. 76

İLKOKUL / PRIMARY                                                                                                                                                                                                                                                         ORTAOKUL / MIDDLE






                      Matematik                                                   Maths



                      Matematik eğitimimizde öğrencilerimizin matematiksel yetkinliklerini   In mathematics courses, it is aimed to improve the mathematical
                      geliştirmek, günlük hayat ile ilişkilendirerek kazanımları kalıcı   competence of students and to turn the gains into permanent
                      öğrenmelere dönüştürmek amaçlanmaktadır.                    learning by associating them with daily life.                                                 Türkçe                                                    Turkish


                      Dersin temel kazanımlarına yönelik aritmetik becerilerinde   To gain speed in the arithmetic skills of the curriculum, to support                         Türkçe  dersinin  temel  amacı; öğrencilerin hayat boyu   The main purposes of the Turkish lesson are; to enable students
                      hız kazanmaları, işlenen konuların somut öğrenmeler ile     the topics covered with concrete learning, to question different                              kullanabilecekleri dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma   to acquire language skills and mental skills related to listening/
                      desteklenmesi, problem çözme süreçlerinde farklı çözüm yollarını   solutions in problem solving processes and considering individual                      ile ilgili dil becerilerini ve zihinsel becerileri kazanmaları, bu   watching, speaking, reading and writing, to develop themselves
                      sorgulaması, öğrenme süreçlerinde bireysel farklıkların göz önünde   differences in learning processes are taken into account.                            becerileri kullanarak kendilerini bireysel ve sosyal yönden   individually and socially by using these skills, to establish effective
                      bulundurulması önemsenmektedir.                                                                                                                           geliştirmeleri, etkili iletişim kurmaları, Türkçe sevgisiyle, istek   communication, to acquire the habit of reading and writing with
                                                                                  To ensure the effective participation of students in the courses;                             duyarak okuma ve yazma alışkanlığı edinmelerini sağlamaktır.   love of Turkish. It is aimed that students communicate effectively
                                                                                  it is expected from the students to be involved in the modelling
                      Öğrencilerin derslere etkin katılımını sağlamak için; modelleme   processes, to initiate the projects by themselves, to implement                         Kazanımların planlanmasında; öğrencilerin etkili iletişim   and develop themselves individually and socially.
                      süreçlerine dâhil olmaları, kendi uygulayacakları projelerle, tasarımı   the design, to take responsibility for the self-learning and team-               kurmaları, kendilerini bireysel ve sosyal yönden geliştirmeleri   It is important that our students become global citizens by
                      hayata  geçirmeleri,  iş  birlikçi  öğrenme  ile  hem  kendi  hem  de   learning through collaborative learning, and to create learning                   hedeflenir.                                               respecting different cultures with distinguished works of Turkish
                      arkadaşlarının öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları ve takım   activities to work as a team.                                                                                                                       and world literature in order to transform what they have learned
                      olarak çalışabilmeleri için öğrenme aktivitelerinin oluşturulması,                                                                                        Öğrencilerimizin, öğrendiklerini beceriye dönüştürebilmeleri   into skills. According to the curriculum, the students’ development
                      planlamaların odak noktasında yer almaktadır.               Mind games that activate metacognitive thinking skills encourage                              için Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserleri ile farklı kültürlere   of mental competencies, intellectual accumulations and intellectual
                                                                                  interested students to take part in active creative problem-solving                           saygı duyarak dünya vatandaşı olmaları önemsenmektedir.   worlds are provided through the help of visual readings, creative
                      Üst bilişsel düşünme becerilerini destekleyen akıl oyunlarına ilgi   skills.                                                                              Buna göre öğretim programında öğrencilerin; görsel okumalar,   reading and writing activities related to daily life, activities and
                                                                                                                                                                                gündelik yaşamla bağlantılı yaratıcı okuma ve yazma çalışmaları,
                      duymaları, yaratıcı problem çözme çalışmalarında etkin yer almaları   Competence in the field of finance literacy is a program included                   TED kültürünü özümsemelerini amaçlayan etkinlik ve çalışmalar,   studies aimed at assimilating the TED culture, books and travel
                      desteklenmektedir.                                          in the mathematics curriculum of TED Atakent College. The course                              milli değerleri ve yaşadıkları kenti tanımalarını sağlayan kitap   activities that enable them to recognize the national values and
                                                                                  objectives are to be able to distinguish between needs and desires                            ve gezi etkinlikleri ile zihinsel yetkinliklerinin, entelektüel   the values of the society they live in.
                      Finans okuryazarlığı alanında yetkinlik kazandırmak da matematik   while spending money, to make rational decisions about simple                          birikimlerinin ve düşünce dünyalarının gelişimi sağlanmaktadır.   In addition to supporting linguistic and mental development,
                      dersi içeriğinde yer alan bir programdır. İhtiyaç ve istekleri arasındaki   daily expenses, to recognize financial documents used in daily                                                                          interdisciplinary studies help our students learn how to work
                      farkı ayırt edebilmeleri, günlük basit harcamalara ilişkin akılcı   life such as invoices, to perform simple numerical operations such                    Dilsel ve zihinsel gelişimi desteklemenin yanı sıra öğrencilerin   together and to acquire transferable skills as well as essential life
                      kararlar alabilmeleri, fatura gibi günlük hayatta kullanılan finansal   as addition, subtraction, multiplication in monetary situations                   disiplinler arası çalışmalarla çok yönlü gelişimleri sağlanır.   skills.
                      belgeleri tanıyabilmeleri, karşılaştığı parasal durumlarda toplama,   encountered in daily life, to recognize money, to use their pocket                  Disiplinler arası çalışmalarla aynı zamanda öğrencilerimize
                      çıkarma, çarpma gibi basit sayısal işlemler yapabilmeleri, paraları   money efficiently and to manage money.                                              birlikte çalışmayı öğretme ve hayatlarının her anına aktarılabilir
                      tanımaları, harçlıklarını verimli kullanmaları, parayı yönetme                                                                                            beceriler kazanmalarını sağlama hedeflenmektedir.
                      bilincini kazanmaları hedeflenmektedir.


                      Hayat Bilgisi                                               Social Sciences


                      Hayat bilgisi derslerinde, temel yaşam becerilerine sahip, kendini   Our social sciences courses aim to educate individuals who develop
                      tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, yaşadığı toplumun   basic life skills, who are self-aware and able to lead a healthy and
                      değerlerini özümseyen, doğaya ve çevreye duyarlı, araştıran, üreten   safe life, who assimilate the values of the society they live in, who care   Türkçe derslerinde, öğrencilerimizin
                      ve ülkesini seven bireyler yetiştirmek hedeflenir.          about nature and the environment, who are willing to research and
                                                                                  contribute to the society and who love their country.                                 hayat boyu kullanabilecekleri sözlü ve
                                                                                                                                                                        yazılı iletişimle ilgili zihinsel becerileri

                                                                                                                                                                        ve dil becerilerini kazanmaları sağlanır.










                                                                             76                                                                                                                                                       77
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81