Page 79 - TED BROSUR
P. 79
ORTAOKUL / MIDDLE
Matematik Maths
Matematik dersinin temel amacı öğrencilerimizin dört işlem The main objective of the mathematics course is to make our students
yapma dışında akıl yürütme, sorgulama, araştırma yapabilme, become mathematical literate with the ability to do reasoning,
problem çözme ve benzeri becerilerle matematik okuryazarı questioning, researching, problem solving and similar skills, besides
olmasıdır. Çünkü biliyoruz ki matematik okuryazarlığı insana doing four operations. Maths literacy enables us to practice relations
günlük yaşam ile ilişkili uygulamaları yapabilmesini, günlük hayat in daily life, to provide critical analysis and problem solving in daily
içinde problem çözme becerisini sağlamaktadır. life situations.
For our students, the courses are programmed with the following aims;
Bu amaçla öğrencilerimize; • Achieving the right results through reasoning
• Usavurma yoluyla doğru sonuçlara ulaşabilme, • Solving a problem by finding basic relationships
• Temel ilişkileri bularak bir problemi çözümleyebilme, • Original thinking and researching
• Özgün düşünebilme ve araştırabilme, • Generalizing specific concepts
• Özel kavramları kesin olarak genelleyebilme, • Developing a habit of identifying a task in a system and logic.
• Bir görevi sistematik olarak ve mantıksal bir biçimde tanımlama
alışkanlığı geliştirmeyi hedefleyen dersler programlanmaktadır. Mathematics is a common tool for thought, universal language and
culture. From this perspective, students are encouraged to take part
Matematik insanların ortak düşünce aracı, evrensel bir dil ve in national and international mathematics competitions. Additionally,
kültürdür. Bu bakış açısıyla ulusal ve uluslararası matematik our school hosts “Kanguru Mathematics Exams” every year.
yarışmalarına öğrencilerin katılımları teşvik edilmekte ve
okulumuz her sene “Kanguru Matematik Sınavı”na ev sahipliği
yapmaktadır.
Bireylerin matematik okuryazarı olmada,
matematiği kullanmada, nicel fikirlerini
destekleme ve göstermede kendi becerilerine
güven duymaya ihtiyaçları vardır.
78 79