Page 80 - TED BROSUR
P. 80
ORTAOKUL / MIDDLE
Sosyal bilgiler derslerinde Atatürk İlke ve
İnkılaplarının, Türkiye Cumhuriyeti’nin her
yönden gelişmesindeki ve kalkınmasındaki
yerini kavrayan demokratik yaşamaya uyum
sağlayacak bireyler yetiştirilir.
Sosyal Bilgiler Social Studies
Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin küçük yaştan itibaren, ilgi, Social studies curriculum aims to make students aware of their
yetenek ve sorumluluklarının farkında olmasını, güçlü bir akademik interests, strengths and responsibilities; and to develop a strong
donanıma sahip olmakla birlikte, sosyal yönü de kuvvetli bireyler academic foundation as well as improving their social skills. Practices
yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ders içinde öğrenilen bilgilerin include activities with which learning outcomes are transferred to real
gündelik yaşamda kullanılabilir olması yönünde eğitimler life practices.
verilmektedir.
Students are educated as individuals who comprehend the importance
Bir toplumun geleceği, değerlerini benimsemiş ve bu değerlere of Atatürk’s principles and reforms on social, cultural and economic
sahip çıkan gençlere bağlıdır. Bu amaçla ulusal ve manevi development of the Republic of Turkey; willing to keep the democratic,
değerlerden hareketle, barış, kardeşlik, eşitlik, insanlık sevgisi gibi secular, national and contemporary values alive; being aware of social
evrensel değerlerin anlamı, önemi ve gerekliliği yönünde gerek problems, knowing that the rule of law is binding for everyone. Sense
geçmişten gerekse günümüzden örnekler verilerek, öğrencinin of responsibility, respecting diversity and tolerance are values we
ülke ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bireyler olması yönünde intend to convey to our students.
çalışmalar yapılması, sosyal dayanışma ve yardımlaşmaya açık, Our students benefit from the learning environments provided so
birlik ve beraberliğin, bir arada yaşamanın temel şartı olan as to make use of practising knowledge and skills by means of
hoşgörünün anlamını ve değerinin bilinmesi ve özümsenmesi interdisciplinary activities. Use of technology in social studies classes
amaçlanmaktadır. enrich the method the lesson is delivered. Field trips within the city and
out of the city in parallel with the course content make the learning
Ulu Önder Atatürk’ün ilke ve inkılaplarının özden benimsenmesi, outcomes meaningful.
Atatürkçü düşünce sisteminin yaşaması ve gelecek kuşaklara
aktarılması, ulusal törenlere sahip çıkılması, öğrencilerin bu
törenlere aktif, istekli ve bilinçli bir şekilde katılmalarının
sağlanması, törenlerin bünyesinde bulunan tarihsel alt yapının
öğrenciler tarafından bilinmesi yönünde çalışmalar yapılmaktadır.
Gerçek hayatta sorunların çözümüne ya da düşüncelerin
üretilmesine yönelik olarak disiplinler arası çalışmalarla
öğrencilerimizin bilgiyi ve beceriyi kullanmaları desteklenir.
Teknolojinin sağladığı imkanlar ile ders anlatımları zenginleştirilir,
bilginin ve kazanımların kalıcı olması yönünde şehir içi ve şehir
dışı tarihi, sosyal ve kültürel geziler, etkinlikler düzenlenir.
80 81