Page 68 - TED BROSUR
P. 68
Sosyal Beceriler Social Activities
Müzik ve Ritim Çalışmaları Music and Rhythm Activities TEDTECH (Lego Education) TEDTECH (Lego Education)
( 3-4-5 yaş grupları) (Age groups: 3-4-5) (4-5 yaş grupları) (Age groups: 4-5)
Öğrencilerimize müzik sevgisini aşılamak, hayal dünyalarında The aim of having music activities is to teach the kids the Anaokulumuzda 4 ve 5 yaş gruplarındaki öğrenciler için In our kindergarten, lego duplo, which is made for students in 4
bulunan müzik imgesini geliştirerek ritim duygusunu ve kulağı love of the music and the rhythm within the movements. üretilmiş Lego Duplo ve 4 yaş üstü öğrenciler için üretilmiş and 5 year age groups, and Lego bricks, for students over 4 years
seslere karşı keskinleştirmek amacı ile yapılan etkinliklerdir. This is achieved by different songs and finger plays, through olan Lego tuğlaları ile yapılan çalışmalarda çocuklarımızın 3 old, provide our children with 3D thinking. They also acquire
Şarkılar ve parmak oyunları, orff etkinlikleri, müzikal sesleri Orff activities, listening and distinguishing musical sounds, boyutlu düşünmeleri sağlanmaktadır. Ayrıca hayal güçlerini skills such as using their imagination, revealing their creativity,
dinleme ve ayırt etme, nefes ve ses açma etkinlikleri, müzik breathing exercises accompanied by music, creative dance and kullanmaları, yaratıcılıklarını ortaya koymaları, renkleri, şekilleri understanding colors, shapes and numbers, developing fine
eşliğinde yürüyebilme, yaratıcı dans ve hareket, ritim tutma movement and creating a sharp ear for music. The activities ve sayıları kavramaları, el becerilerini ve kendilerini ifade etme motor skills and ability of self-expression and teamwork.
ve oluşturma, doğru şarkı söyleyebilme gibi çalışmalardan also consist of keeping the rhythm one with the music and yeteneklerini geliştirmeleri ve takım çalışması yapmaları gibi
oluşmaktadır. being able to sing. beceriler de kazanılmaktadır. The purpose of TED Tech lessons is to enable students to use
computer and information technologies as an educational tool
Modern Dancing (Age groups: 5)
Modern Dans (5 yaş grupları) The purpose of Modern Dancing is to help student to improve Öğrencilerin bilgisayar ve gelişim teknolojilerini, amacına uygun in their lives with the help of age-appropriate studies. By using
Modern dans etkinliğinde amaç; öğrencilerin fiziksel ve hareket their physical movement in a rhythmic way. It also improves kullanmayı öğrenmeleri, bilgisayarı yaşamlarında bir eğitim this method, the major skills like creative/ critical thinking,
gelişimlerine yardımcı olurken aynı zamanda duygusal ve overall balance, muscular strength and helps children develop aracı olarak kullanmalarını sağlamaya yönelik yaşlarına uygun collaborative work, and using information technologies for
sosyal gelişimlerine de katkıda bulunmaktır. Dans, öğrenciye emotionally, socially and cognitively. Dance helps kids express çalışmalar yürütülmektedir. Böylelikle öğrencilerimizin yaratıcı production skills are being developed.
vücudunu ifade edebilmesi ve bedenini iletişim aracı olarak their bodies and use it as means of communication. ve eleştirel düşünme, işbirlikçi çalışabilme, bilişim teknolojilerini
kullanabilmesinin yollarını gösterir. üretim amaçlı kullanabilme becerileri geliştirilmektedir.
Gymnastics (Age groups: 4)
Balance and Coordination Training Jimnastik (4 yaş grubu) The purpose of gymnastics classes at TED Atakent College is
Denge ve Hareket Eğitimi (Age groups: 3-4-5)
(3-4-5 yaş grupları) Jimnastik derslerinde, öğrencilerimizin sağlıklı bedensel to ensure the healthy physical development of our students.
Balance and Coordination training activities for children We aim to develop their rhythm-movement coordination,
Beden koordinasyonunu sağlama, küçük ve büyük kasların mo- provide body coordination, gross and fine motor development gelişimlerini sağlamak, ritim-hareket koordinasyonunu, body flexibility balance, joint mobility and neuromuscular
tor gelişim aşamaları, denge, duyu motor hareket geliştirme, stages of different muscles of the body and balance. These vücut esnekliği dengesini, eklem hareketliliğini, sinir-kas coordination of our students. In our gymnastics lessons, we
yönergeleri anlama, takip etme ve uygulama becerilerini movements develop sensory motor skills, following and applying koordinasyonunu, ritim duygularını ve kendilerine güven have some fun activities for our students to develop their
geliştirme gibi etkinliklerdir. Denge ve hareket derslerinde instructions skills while improving the students’ comprehension duygularını geliştirmek için çeşitli eğlenceli etkinlikler sense of self-confidence and their sense of rhythm. In addition
yaşam için sporun önemi anlatılırken, güvenlik, değişik spor of directions. The aim of this branch of sport is to teach kids yapılmaktadır. Jimnastik dersinde tüm kas ve kemik sistemini to these, we want our students to gain their body control by
dalları ve bu branşların sporcuları hakkında da bilgilendirme- how to move with better co-ordination and balance while giving çalıştırarak çocuklarımızın vücut denetimini kazanması exercising with their muscular and skeletal systems.
lerde bulunulmaktadır. information about athletes in different sport branches. sağlanmaktadır.
Halk Oyunları
Yüzme (3-4-5 yaş grupları) Swimming (Age groups: 3-4-5) Folk dance
Yüzme vücudumuzda bulunan bütün kas gruplarını çalıştıran Swimming is one of the main sports which makes the whole İnsanların var olduğu günden bugüne, geleneklerini, törelerini, Folk dance is performed with Turkish traditional music
ve vücut koordinasyonunu sağlayan temel sporlardan biridir. body muscles work and ensures the coordination of body. Our duygularını, düşüncelerini, içinde bulunduğu günlük yaşantısını reflecting the country’s customs, morals, feelings, thoughts,
Derslerimiz öncelikle öğrencilerimizi suya alıştırma ve yüzmeyi courses begin with the stage of training our students to get ve etkisinde kaldığı olayları, tasvir etmek için müzik eşliğinde and traditions to show our cultural roots.
sevdirme evresi ile başlar. Daha sonra ayak çırpma, doğru vücut used to water and endearing them to swimming. yaptıkları danstır. TED Atakent Kampüsü öğrencileri de bu During the National Festivals and events, the students of TED
pozisyonunu alma, serbest ve sırt üstü yüzme ve doğru tekniği After that, it continues with the practices of flutter kicking, kültürü okulumuz bünyesinde yaş gruplarına göre okudukları Atakent Campus perform various shows according to their age
geliştirme çalışmaları ile devam eder. taking the correct body position, freestyle and backstroke kademelerde farklılıklar göstererek öğrenmekte, resmi ve milli group.
swimming, and improving the right technique. bayramlarda sergilemektedirler.
Satranç (4-5 yaş grupları) Bale Ballet
Chess (Age groups: 4-5)
Satranç beyin hafıza merkezine en çok etki eden alıştırmalardan Chess is one of the most influential exercises in the brain Bale, belli adım ve kol figürlerini kapsayan, dans ve müzik Ballet is a kind of performance art that involves a range of
biri ve mükemmel bir çoklu zekâ oyunudur. Satrançtaki rekabet memory center and an excellent multi-intelligence game. eşliğinde duyguları hareketler ile aktarıma dayalı olarak yapılan arm and step figures in which the performer conveys their
ilgiyi artırır, zihinsel dikkati yükseltir ve yüksek seviyelerdeki Competition in chess increases interest, raises mental attention feelings through dance and music. Our purpose in our ballet
başarıyı ortaya çıkarır. Çocukların düşünme, dikkat yoğunlaştırma, and promotes high levels of success. It helps children develop bir gösteri türüdür. Öğrencilerimizin belirli teknik çalışmalar lessons is to improve our students’ flexibility and balance skills
hesaplayıp karar verme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. their thinking, focusing, calculating and decision-making skills. ile esneklik ve denge becerilerinin geliştirerek, doğru vücut with technical exercises. As a result, our students will be able
duruşu kazanması, müzik eşliğinde doğru ritme uyarak hareket to obtain the right body posture by following the rhythm with
edebilmesi amaçlanmaktadır. music.
68 69