Page 65 - TED BROSUR
P. 65

TED Özel Atakent


 Anaokulunda  TED Atakent KG

 İngilizce Eğitimi   English Program  HEDEFLERİMİZ                              OUR GOALS

                     Türk ve yabancı öğretmenler tarafından uygulanan İngilizce
                                                                                Our  English  program  which  is  conducted  by  both  Turkish  and  native
                     programımızın  temel  amacı;  öğrencilerimize  İngilizceyi  speaker teachers aims at making the students love English, aware that
 TED  Özel  Atakent  Anaokulunda  3  ve  4  yaş  öğrencilerimize   At TED Atakent College, the “Intensive English Program” for 3 and   sevdirmek, başka bir dil ile de iletişim kurabileceklerinin farkına
 “Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı”, 5 yaş öğrencilerimize ise “Çift   4 -year-old students and “Dual Language Program” for 5-year old   varmalarını sağlamak ve öğrencilerimizde bu dili öğrenmeye istek   they can communicate in another language as well as making them
 Dilli Eğitim Programı” uygulanmaktadır.  students is applied.                  willing to learn this language.
                     uyandırmaktır.
 Gelişim çağındaki bireylerin aynı anda ikinci dili öğrenmesi doğru   Dual  language  learning  and  development  can  progress  just  as
 desteklendiğinde, süreç ana dili öğrenmesi kadar normal bir şekilde   successfully as first language acquisition if students in their   ÖĞRENME STRATEJİSİ VE METODOLOJİSİ   LEARNING STRATEGY AND METHODOLOGY
 ilerlemektedir. Birey ikinci dili ya doğal süreçte ebeveynlerden   developmental stages are educated and supported in the correct   • Aktif öğrenme modelini içeren, sözel iletişimin geliştirilmesini   Our curriculum aims to improve verbal communication using the active
 birinin bu dili eş zamanlı kullanması ile ya da 3 yaşından itibaren   manner. An  individual  develops  two  languages    either  innately  or  by   amaçlayan programımızda öğrencilerimiz dili yaşayarak ve   learning model where students learn and live with the language, and
 ilk öğrendiği dille eş zamanlı olarak verilen bir eğitim süreci ile   an effectively-designed educational approach. The natural process is   eğlenerek öğrenmekte, İngilizceyi duymak ve konuşmaktan   enjoy listening and speaking.
 geliştirir. İkinci dilin ediniminde süreci etkileyen birkaç önemli   when parents use the second language within the household, while   zevk alarak ve günlük yaşamlarında kullanarak bilgilerini
 unsur bulunmaktadır. Bu unsurlar; ikinci dile başlama yaşı, maruz   the educational approach indicates that students should be exposed   pekiştirmektedirler.  Our students use their foreign language actively thanks to the game-
 kalma süresi ve yoğunluğudur.  Yapılan tüm araştırmalar; ikinci dile   to the language from the age of three. There are several important   based activities and they realize that they can use the target language
 başlama yaşının “7” yaşın altında olduğunda, kazanımların ana dile   factors affecting the process of acquiring a second language. Some   • Oyun merkezli çeşitli etkinlikler öğrencinin dil kullanımına aktif   in different contexts during the workshops. Drama, TPR (Total Physical
 of these factors are age and duration of exposure to the second
 yakın olduğunu kanıtlamaktadır. Dile maruz kalma süresi öğrenilen   language. Studies have shown that when students start learning a   katılımını sağlar, atölye çalışmaları yaparak farklı alanlarda da   Response), music and puppets are the most useful methods to learn a
 tüm diğer beceriler gibi sonucu etkilerken öğrenme sürecinin   second language before the age of 7, the language acquisition is just   öğrendikleri yabancı dili kullanabileceklerini görürler. Drama, TPR   language. Rich audiovisual instruments play a major role in reinforcing
 kalitesi de dil gelişimini olumlu yönde desteklemektedir.
 as close to the mother language. The quality of the learning process   (Fiziksel Uygulamalı Anlatım), müzik ve kuklalar dili etkin olarak   what they learn about daily conversation activities, songs sung in
 TED  Özel  Atakent  Anaokulu  5  yaş  öğrencilerimiz,  çift  dilli   positively  supports  the  language  development  as  well.  The  duration   kullanmada en çok yararlanılan yöntemlerdendir. Zengin görsel   motion, rhymes, and games.
 eğitim programında tüm günü anaokulu öğretmenleri ve   of the exposure to the language is influenced by this result, as with all   ve işitsel araçlar, günlük konuşma etkinlikleri, hareket eşliğinde
 İngilizce öğretmenleri ile geçirmektedir. İngilizce yıllık ders   other learned skills.   söylenen şarkı, tekerleme ve oyunlar öğrencinin öğrendiklerini   Considering our students’ different learning styles, handcrafts, artistic
 programı,  anaokulu  ders  programı  ile  paralel  işlenmektedir.   In the dual language program for 5-year-old students at TED Atakent   pekiştirmede büyük rol oynar.  works, activities based on music and movement, computer assisted
 Bu programda öğrencilerin ana dillerinde gördüğü kavramları   Kindergarten, Kindergarten and English teachers always teach   activities, drama, cooking and nature science activities, story books and
 pekiştirip kendilerinde ikinci dil için güven duygusu yaratmaları   together and implement a curriculum that is parallel with one another.   • İngilizce etkinlikleri planlanırken öğrencilerin farklı öğrenme   projects are included while preparing the English lesson activities. Thus,
 amaçlanmaktadır. “Çift Dilli Eğitim Programı”nın en temel hedefi   Thus, students aim to reinforce the concepts they see in their mother   şekillerine sahip oldukları göz önünde tutularak el işi ve resim   we aim to reach all our students.
 ise öğrencilere her iki dilde kendilerini ifade edecekleri bir ortam   tongue with what is taught in the English program and this approach   çalışmaları, müzik ve hareket bazlı çalışmalar, bilgisayar destekli
 sağlamaktır.   helps them to develop a higher level of self-confidence.  The primary   etkinlikler, drama, fen-doğa-mutfak etkinlikleri, hikaye kitapları   Our English program which is supported in other lessons as well, we
 Öğrencilerimizin akademik, sosyal ve bireysel gelişimine   objective of the “Dual Language Program” is to provide an environment   ve projeler kullanılarak farklı öğretim teknikleriyle her öğrenciye   try to create opportunities for our students to hear, use their foreign
                     ulaşmak hedeflenmiştir.
 katkı  sağlayan  bu  program  İngilizce  altyapısı  için  büyük  önem   where  learners  will  express themselves  in  both,  native  and  second   language and learn by experience.
 taşımaktadır. Bu program ile öğrencilerimiz her iki dilde de konu   foreign language.   • Değişik branşlarla desteklenen İngilizce programımızda
 takibi yapmakta, neden-sonuç ilişkisiyle olaylar arasında bağlantı   Dual language program has considerable significance as the foundation   öğrencilerimize İngilizceyi günlük hayatlarının içinde duyma,
 kurmakta ve öğrencilerimizin farklı kültürel gelişmeleri yakından   for English learning as students are exposed to the same themes and   kullanma ve yaşayarak öğrenme fırsatları yaratmaya çalışmaktayız.
 takip edebilme becerisini geliştirmektedir.  concepts in both languages, once complementing and reinforcing the
 other one as well as different cultural developments.



















 64                                                                          65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70