Page 64 - TED BROSUR
P. 64
TED Özel Atakent
Anaokulunda TED Atakent KG
İngilizce Eğitimi English Program HEDEFLERİMİZ OUR GOALS
Türk ve yabancı öğretmenler tarafından uygulanan İngilizce
Our English program which is conducted by both Turkish and native
programımızın temel amacı; öğrencilerimize İngilizceyi speaker teachers aims at making the students love English, aware that
TED Özel Atakent Anaokulunda 3 ve 4 yaş öğrencilerimize At TED Atakent College, the “Intensive English Program” for 3 and sevdirmek, başka bir dil ile de iletişim kurabileceklerinin farkına
“Yoğunlaştırılmış İngilizce Programı”, 5 yaş öğrencilerimize ise “Çift 4 -year-old students and “Dual Language Program” for 5-year old varmalarını sağlamak ve öğrencilerimizde bu dili öğrenmeye istek they can communicate in another language as well as making them
Dilli Eğitim Programı” uygulanmaktadır. students is applied. willing to learn this language.
uyandırmaktır.
Gelişim çağındaki bireylerin aynı anda ikinci dili öğrenmesi doğru Dual language learning and development can progress just as
desteklendiğinde, süreç ana dili öğrenmesi kadar normal bir şekilde successfully as first language acquisition if students in their ÖĞRENME STRATEJİSİ VE METODOLOJİSİ LEARNING STRATEGY AND METHODOLOGY
ilerlemektedir. Birey ikinci dili ya doğal süreçte ebeveynlerden developmental stages are educated and supported in the correct • Aktif öğrenme modelini içeren, sözel iletişimin geliştirilmesini Our curriculum aims to improve verbal communication using the active
birinin bu dili eş zamanlı kullanması ile ya da 3 yaşından itibaren manner. An individual develops two languages either innately or by amaçlayan programımızda öğrencilerimiz dili yaşayarak ve learning model where students learn and live with the language, and
ilk öğrendiği dille eş zamanlı olarak verilen bir eğitim süreci ile an effectively-designed educational approach. The natural process is eğlenerek öğrenmekte, İngilizceyi duymak ve konuşmaktan enjoy listening and speaking.
geliştirir. İkinci dilin ediniminde süreci etkileyen birkaç önemli when parents use the second language within the household, while zevk alarak ve günlük yaşamlarında kullanarak bilgilerini
unsur bulunmaktadır. Bu unsurlar; ikinci dile başlama yaşı, maruz the educational approach indicates that students should be exposed pekiştirmektedirler. Our students use their foreign language actively thanks to the game-
kalma süresi ve yoğunluğudur. Yapılan tüm araştırmalar; ikinci dile to the language from the age of three. There are several important based activities and they realize that they can use the target language
başlama yaşının “7” yaşın altında olduğunda, kazanımların ana dile factors affecting the process of acquiring a second language. Some • Oyun merkezli çeşitli etkinlikler öğrencinin dil kullanımına aktif in different contexts during the workshops. Drama, TPR (Total Physical
of these factors are age and duration of exposure to the second
yakın olduğunu kanıtlamaktadır. Dile maruz kalma süresi öğrenilen language. Studies have shown that when students start learning a katılımını sağlar, atölye çalışmaları yaparak farklı alanlarda da Response), music and puppets are the most useful methods to learn a
tüm diğer beceriler gibi sonucu etkilerken öğrenme sürecinin second language before the age of 7, the language acquisition is just öğrendikleri yabancı dili kullanabileceklerini görürler. Drama, TPR language. Rich audiovisual instruments play a major role in reinforcing
kalitesi de dil gelişimini olumlu yönde desteklemektedir.
as close to the mother language. The quality of the learning process (Fiziksel Uygulamalı Anlatım), müzik ve kuklalar dili etkin olarak what they learn about daily conversation activities, songs sung in
TED Özel Atakent Anaokulu 5 yaş öğrencilerimiz, çift dilli positively supports the language development as well. The duration kullanmada en çok yararlanılan yöntemlerdendir. Zengin görsel motion, rhymes, and games.
eğitim programında tüm günü anaokulu öğretmenleri ve of the exposure to the language is influenced by this result, as with all ve işitsel araçlar, günlük konuşma etkinlikleri, hareket eşliğinde
İngilizce öğretmenleri ile geçirmektedir. İngilizce yıllık ders other learned skills. söylenen şarkı, tekerleme ve oyunlar öğrencinin öğrendiklerini Considering our students’ different learning styles, handcrafts, artistic
programı, anaokulu ders programı ile paralel işlenmektedir. In the dual language program for 5-year-old students at TED Atakent pekiştirmede büyük rol oynar. works, activities based on music and movement, computer assisted
Bu programda öğrencilerin ana dillerinde gördüğü kavramları Kindergarten, Kindergarten and English teachers always teach activities, drama, cooking and nature science activities, story books and
pekiştirip kendilerinde ikinci dil için güven duygusu yaratmaları together and implement a curriculum that is parallel with one another. • İngilizce etkinlikleri planlanırken öğrencilerin farklı öğrenme projects are included while preparing the English lesson activities. Thus,
amaçlanmaktadır. “Çift Dilli Eğitim Programı”nın en temel hedefi Thus, students aim to reinforce the concepts they see in their mother şekillerine sahip oldukları göz önünde tutularak el işi ve resim we aim to reach all our students.
ise öğrencilere her iki dilde kendilerini ifade edecekleri bir ortam tongue with what is taught in the English program and this approach çalışmaları, müzik ve hareket bazlı çalışmalar, bilgisayar destekli
sağlamaktır. helps them to develop a higher level of self-confidence. The primary etkinlikler, drama, fen-doğa-mutfak etkinlikleri, hikaye kitapları Our English program which is supported in other lessons as well, we
Öğrencilerimizin akademik, sosyal ve bireysel gelişimine objective of the “Dual Language Program” is to provide an environment ve projeler kullanılarak farklı öğretim teknikleriyle her öğrenciye try to create opportunities for our students to hear, use their foreign
ulaşmak hedeflenmiştir.
katkı sağlayan bu program İngilizce altyapısı için büyük önem where learners will express themselves in both, native and second language and learn by experience.
taşımaktadır. Bu program ile öğrencilerimiz her iki dilde de konu foreign language. • Değişik branşlarla desteklenen İngilizce programımızda
takibi yapmakta, neden-sonuç ilişkisiyle olaylar arasında bağlantı Dual language program has considerable significance as the foundation öğrencilerimize İngilizceyi günlük hayatlarının içinde duyma,
kurmakta ve öğrencilerimizin farklı kültürel gelişmeleri yakından for English learning as students are exposed to the same themes and kullanma ve yaşayarak öğrenme fırsatları yaratmaya çalışmaktayız.
takip edebilme becerisini geliştirmektedir. concepts in both languages, once complementing and reinforcing the
other one as well as different cultural developments.
64 65