Page 63 - TED BROSUR
P. 63

Okuma Yazmaya


                     Hazırlık Programı                                           Reading and Writing


                     (İlköğretim’e Geçiş)                                        Preparation Program


                     Anaokulunda okuma-yazma becerilerinin kazanılması yönünde   Reading and Writing Preparation Program
                     çalışmalara başlamadan önce öğrencilerin hazırbulunuşluk    The readiness levels of the students are determined before starting the
                     düzeyleri belirlenir.                                       studies for acquiring literacy skills in kindergarten.

                     Bunlar;                                                     These are;
                     • Dikkatini yönlendirebilme becerisinin kontrolü            • Control of the ability to direct attention.
                     • Görsel algı:                                              • Visual perception:
                       1. Şekil-Pozisyon Algılama                                1. Figure-Position Detection
                       2. Şekil-Zemin Algısı                                     2. Figure-Ground Perception
                       3. Uzaklık-Derinlik-Boyut Algılama’dır.                   3. Distance-Depth-Size Detection.

                                                                                 Literacy skills are interdependent and develop simultaneously. It is not
                     Okuma-yazma becerileri birbirine bağlı bir yapı sergiler ve eş
                     zamanlı gelişir. Yazmayı kavramadan okuma diye bir durumdan söz   possible to talk about reading without understanding what is written.
                                                                                 Therefore, sound awareness training does not mean only studies related
                     etmek mümkün değildir. Bu nedenle ses farkındalığı eğitimi sadece   to auditory and visual perception. At the same time, it aims to develop
                     işitsel ve görsel algıya yönelik çalışmalar anlamına gelmemektedir.   preliminary skills that will facilitate the transition to writing. Thus, the
                     Aynı zamanda yazıya geçişte rahatlık sağlayacak ön becerilerin   acquisition of motor skills in the transition to writing takes place in the
                     geliştirilmesini hedeflemektedir. Bu nedenle yazıya geçişte motor   following stages:
                     becerilerin kazanımı aşağıdaki aşamalarda gerçekleşir.
                                                                                 • Small muscle development and hand-eye coordination
                     • Küçük kas gelişimi ve el-göz koordinasyonu                • Gaining the skill of holding and using a pen
                     • Kalem tutma ve kullanma becerisinin kazanımı              • Transition from scribbles to slashes
                     • Karalamalardan, eğik çizgi çalışmalarına geçiş            • Connecting the dots
                     • Noktaları birleştirme                                     • Transition from patterns to letters
                     • Dalgalardan harflere geçiş
                                                                                 In TED Atakent College Kindergarten, branch activities are carried out in
                     TED Özel Atakent Anaokulunda branş etkinlikleri, alanlarında uzman   well-equipped classrooms and workshops by the teachers who are also
 TED Özel Atakent Anaokulunda   öğretmenler tarafından donanımlı sınıf ve atölyelerde yapılmaktadır.   experts in their fields. Kindergarten students attend their music, modern
                     Anaokulu öğrencileri haftalık  programları doğrultusunda İngilizce,
                                                                                 dance, ballet, gymnastics, lego education, information technologies,
 branş etkinlikleri, alanlarında uzman   müzik, modern dans, bale, jimnastik, Lego Education, bilişim   drama,  balance  and  movement,  chess  and  swimming  lessons  in  their
 öğretmenler tarafından donanımlı sınıf   teknolojileri, drama, denge ve hareket, satranç ve yüzme eğitimlerine   weekly schedule. In addition to these courses, the library is equipped
                                                                                 with a wide variety of books, encyclopedias and magazines is used while
                     katılmaktadır. Bu derslerin yanı sıra günlük programlarında yer alan
 ve atölyelerde yapılmaktadır.  ana dil etkinliklerinde kitap, ansiklopedi ve dergi seçenekleriyle   teaching the mother tongue and primary school classrooms are used for
                     donanımlı kütüphaneden; okumaya yazmaya hazırlık çalışmalarında   the course of readiness to read and write.
                     ilköğretim sınıflarından faydalanılmaktadır.









 62                                                                          63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68