Page 59 - TED BROSUR
P. 59

TED Özel Atakent


 Anaokulunda  Activities at  Yaşayan Atatürk Köşesi Etkinlikleri                  Iconic Status of Atatürk
                                                                                  In order to know our great leader Mustafa Kemal Atatürk, who is the
                      TED Atakent Koleji ailesi olarak TED Okullarının kurulmasına öncü
 Yer Alan Etkinliklerimiz  TED Atakent KG  olan Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü tanımak; Cumhuriyet’in   pioneer of the establishment of TED Schools as TED Atakent College
                      değerlerini anlamak ve yaşatmak en önemli sorumluluklarımızın
                                                                                  family; understanding and preserving the values of the Republic is one
                                                                                  of our most important responsibilities. The Living Atatürk Corner, colored
                      başında gelir. Yıl boyunca okulun kolej sokağında öğrencilerin
 Aidiyet Etkinlikleri  Sense of Belonging Activities  hazırladıkları etkinlikler ile renklenen Yaşayan Atatürk Köşesi,   with the activities prepared by the students on the college street of the
                                                                                  school throughout the year, enables us to understand Atatürk and his
                      Atatürk’ü ve fikirlerini anlamamıza ve onu her gün anmamıza vesile
 Aidiyet, bireyin topluluk içinde bir yeri olduğunu, kabul   Sense of belonging can be defined as an individual having a place in the   olmaktadır.   ideas and honour him every day.
 edildiğini ve sonuçta kendisini önemli ve değerli görmesi olarak   community, being accepted and ultimately seeing oneself as important
 tanımlanabilmektedir. Okul toplumu içerisindeki sosyal ilişkilerin   and valuable.
 sağlıklı yürümesi, öğrencinin okul veya sınıfta kendini olumlu   Bir Ünlü Tanıyorum Köşesi Etkinlikleri  A Famous Celebrity Corner Activities
 yönde ifade edebileceği bir gruba ait olduğunu hissetmesi aidiyet   The healthy social relations within the school community and the feeling   Geçmişten bugüne toplumların gelişimine katkıda bulunmuş bilim   This corner includes scientists, artists, musicians, researchers, etc. who
 duygusunu artıracaktır.  of belonging to a group in which the students can express themselves   adamı, ressam, müzisyen, araştırmacı vb. meslek gruplarından kişileri   have contributed to the development of societies from past to present. The
                      tanıtarak dünya insanı yetiştirme yolunda öğrencilerin kültürel ve
 positively in the school or classroom will increase the sense of belonging.      aim of the course is to support the cultural and intellectual development
 TED  aidiyetini  güçlendirmek  adına  düzenli  aidiyet  çalışmaları   Continuous sense of belonging activities are carried out to strengthen   entelektüel gelişimlerini desteklemek ve temalar kapsamında ele   of the students in the way of raising World Citizens by introducing people
 gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalarda Mustafa Kemal Atatürk’ün   loyalty to TED.  Some examples for sense of belonging activities are   alınan konuları pekiştirmek, amacıyla yapılan etkinliklerdir.  from professional groups and to reinforce the subjects covered within
 talimatıyla başlayan ve okulun kuruluşunu anlatan  TED okulları   reporting the incident that inspired Mustafa Kemal Atatürk to found TED;  the scope of the themes.
 kuruluş hikâyesi; okulun logosunu tanıma ve sembollerinin   recognizing  the  logo  of  the  school and  learning  the  meaning  of  the   Sanat ve Yaratıcı Etkinlikler
 anlamlarını öğrenme; TED’i Sevmem İçin 100 Neden gibi çalışmalar   symbols; and 100 reasons why I love TED.  Renkler ve değişik doku çalışmaları, deneysel çalışmalar, estetik   Art and Creative Activities
 yapılmaktadır.       duygusu, yaratıcılık ve hayal gücünü destekleyen etkinlikler, ressamlar   These activities include colors and different texture works, experimental
 We are a family that grows every day and connects as we grow.  ve eserleri ile ilgili genel bilgiler, yoğurma maddeleriyle yapılan   works, aesthetic sense, creativity and imagination activities that support,
 Biz her gün büyüyen ve büyüdükçe de bağlanan bir aileyiz.
                      etkinlikleri kapsamaktadır. Bu etkinlikler, şekil ve form ilişkileri, artık ve   general information about painters and their work. These lessons cover
 Değerler Eğitimi Programı Etkinlikleri   Value Education Program Activities  atık malzeme değerlendirme çalışmaları ile ilgili etkinlikleri kapsayan;   activities related to shape and form relations, waste and waste material
                                                                                  assessment studies. The lesson consists of studies that nurture the
                      çocuğun eleştirel ve çözüm odaklı düşünmesini besleyen ve kendini
 Değerler  eğitimi  programı; sorumluluk,  yardımseverlik,  saygı,   Values education program includes responsibility, helpfulness, respect,   child’s critical and solution-oriented thinking and enable him to express
 hoşgörü, dürüstlük, gibi; evrensel değerleri öğrencilere kazandırmayı   tolerance, honesty; it is a program that aims to bring universal values   ifade etmesine olanak sağlayan çalışmalardan oluşmaktadır.   himself.
 hedefleyen bir programdır.  to students.
 Program; ev, toplum ve okul temellidir. Öğrencilerin unutulmaya yüz   Türkçe Dil Etkinlikleri  Turkish Language Activities
 tutan değerleri keşfetmelerini, dünya insanı olma yolunda verilen   This program is home, community and school based. It aims to provide   Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını   These activities are planned to ensure that they speak Turkish correctly,
 kavramları  içselleştirmelerini  sağlayarak  toplumda ve  okullardaki   long-term solutions to ethical and academic problems in the society   geliştirmek ve iletişim becerilerini desteklemek amaçlı planlanan   to improve their vocabulary and to support their communication
 etik ve akademik sorunlara uzun vadede çözümler sağlamayı   and schools by enabling students to discover the values that are almost   etkinliklerdir. Tekerlemeler, parmak oyunları, bilmeceler, şiirler ve sözlü   skills. Nursery rhymes, riddles, poems and oral chats, storytelling and
 hedefler.  forgotten and to internalize the concepts given to becoming a global   sohbetler, öykü anlatma ve anlattırma, öykü oluşturma, resimli kitaplar,   narration, story creation, picture books, event tracking and interactive
 citizen.             olay takibi ve etkileşimli kitap okuma, çalışma yaprakları, drama ve
 Finans Okur Yazarlığı  kuklalar gibi değişik malzemeler kullanılarak yapılan çalışmalardan   reading books, worksheets, drama and puppets are used in our lessons.
 Okul  öncesi  ilkokul  hazırlık  grubunda  ele  alınan  ve  21.yy  yaşam   Finance Literacy  oluşmaktadır.  Science and Nature Studies
 becerilerinden biri olan ve dünyada pek çok farklı şekilde uygulanan   While determining the basic needs of the finance literacy program which   These studies include applications such as experiments, research
 finans okur yazarlığı programı ile hedef öğrencilerin temel ihtiyaçlarını   is one of the 21st century life skills and applied in many different ways   Fen - Doğa Çalışmaları  and investigation. We aim to create a healthy and balanced nutrition
 belirlemeleri; istek ve ihtiyaçları arasındaki farkı ayırt edebilme, nelere   in the world; we aim to develop the habit of recognizing the difference   Bu çalışmalar deneyler, araştırma ve inceleme gibi uygulamaları   awareness consisting of activities such as proper use of technology,
 değer verdiklerini tespit ederek karar verebilme ve seçim yapabilme   between students’ desires and needs, making decisions by determining   kapsamaktadır. Doğayı ve çevreyi koruma ile sağlıklı ve dengeli beslenme   access to source persons and publications, making collections, planning
 alışkanlığı geliştirmeleri; ödünç alma-verme kavramını anlamalarını;   what they value and making choices; understanding the concept of   bilinci oluşturma etkinlikleri, teknolojiyi uygun kullanma, kaynak kişi   innovations and creating inventions. While conducting the experimental
 paraları tanımaları ve para biriktirme gibi günlük yaşamda   borrowing and lending; and developing skills that students can use in   ve yayınlara ulaşma, koleksiyon yapma, yenilikler planlama ve icatlar   studies with science teachers and class teachers, “Science Class” which is
 kullanabilecekleri becerileri geliştirmeleridir.   everyday life, such as saving money.  oluşturma gibi etkinliklerden oluşmaktadır. Deney çalışmalarını fen   equipped with science-nature materials is used during lessons.
                      bilgisi öğretmeni ve sınıf öğretmeniyle birlikte yaparken fen-doğa
                      materyalleriyle donanımlı “Bilim Sınıfı”ndan faydalanılmaktadır.









 58                                                                          59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64