Page 59 - TED BROSUR
P. 59
TED Özel Atakent
Anaokulunda Activities at Yaşayan Atatürk Köşesi Etkinlikleri Iconic Status of Atatürk
In order to know our great leader Mustafa Kemal Atatürk, who is the
TED Atakent Koleji ailesi olarak TED Okullarının kurulmasına öncü
Yer Alan Etkinliklerimiz TED Atakent KG olan Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü tanımak; Cumhuriyet’in pioneer of the establishment of TED Schools as TED Atakent College
değerlerini anlamak ve yaşatmak en önemli sorumluluklarımızın
family; understanding and preserving the values of the Republic is one
of our most important responsibilities. The Living Atatürk Corner, colored
başında gelir. Yıl boyunca okulun kolej sokağında öğrencilerin
Aidiyet Etkinlikleri Sense of Belonging Activities hazırladıkları etkinlikler ile renklenen Yaşayan Atatürk Köşesi, with the activities prepared by the students on the college street of the
school throughout the year, enables us to understand Atatürk and his
Atatürk’ü ve fikirlerini anlamamıza ve onu her gün anmamıza vesile
Aidiyet, bireyin topluluk içinde bir yeri olduğunu, kabul Sense of belonging can be defined as an individual having a place in the olmaktadır. ideas and honour him every day.
edildiğini ve sonuçta kendisini önemli ve değerli görmesi olarak community, being accepted and ultimately seeing oneself as important
tanımlanabilmektedir. Okul toplumu içerisindeki sosyal ilişkilerin and valuable.
sağlıklı yürümesi, öğrencinin okul veya sınıfta kendini olumlu Bir Ünlü Tanıyorum Köşesi Etkinlikleri A Famous Celebrity Corner Activities
yönde ifade edebileceği bir gruba ait olduğunu hissetmesi aidiyet The healthy social relations within the school community and the feeling Geçmişten bugüne toplumların gelişimine katkıda bulunmuş bilim This corner includes scientists, artists, musicians, researchers, etc. who
duygusunu artıracaktır. of belonging to a group in which the students can express themselves adamı, ressam, müzisyen, araştırmacı vb. meslek gruplarından kişileri have contributed to the development of societies from past to present. The
tanıtarak dünya insanı yetiştirme yolunda öğrencilerin kültürel ve
positively in the school or classroom will increase the sense of belonging. aim of the course is to support the cultural and intellectual development
TED aidiyetini güçlendirmek adına düzenli aidiyet çalışmaları Continuous sense of belonging activities are carried out to strengthen entelektüel gelişimlerini desteklemek ve temalar kapsamında ele of the students in the way of raising World Citizens by introducing people
gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalarda Mustafa Kemal Atatürk’ün loyalty to TED. Some examples for sense of belonging activities are alınan konuları pekiştirmek, amacıyla yapılan etkinliklerdir. from professional groups and to reinforce the subjects covered within
talimatıyla başlayan ve okulun kuruluşunu anlatan TED okulları reporting the incident that inspired Mustafa Kemal Atatürk to found TED; the scope of the themes.
kuruluş hikâyesi; okulun logosunu tanıma ve sembollerinin recognizing the logo of the school and learning the meaning of the Sanat ve Yaratıcı Etkinlikler
anlamlarını öğrenme; TED’i Sevmem İçin 100 Neden gibi çalışmalar symbols; and 100 reasons why I love TED. Renkler ve değişik doku çalışmaları, deneysel çalışmalar, estetik Art and Creative Activities
yapılmaktadır. duygusu, yaratıcılık ve hayal gücünü destekleyen etkinlikler, ressamlar These activities include colors and different texture works, experimental
We are a family that grows every day and connects as we grow. ve eserleri ile ilgili genel bilgiler, yoğurma maddeleriyle yapılan works, aesthetic sense, creativity and imagination activities that support,
Biz her gün büyüyen ve büyüdükçe de bağlanan bir aileyiz.
etkinlikleri kapsamaktadır. Bu etkinlikler, şekil ve form ilişkileri, artık ve general information about painters and their work. These lessons cover
Değerler Eğitimi Programı Etkinlikleri Value Education Program Activities atık malzeme değerlendirme çalışmaları ile ilgili etkinlikleri kapsayan; activities related to shape and form relations, waste and waste material
assessment studies. The lesson consists of studies that nurture the
çocuğun eleştirel ve çözüm odaklı düşünmesini besleyen ve kendini
Değerler eğitimi programı; sorumluluk, yardımseverlik, saygı, Values education program includes responsibility, helpfulness, respect, child’s critical and solution-oriented thinking and enable him to express
hoşgörü, dürüstlük, gibi; evrensel değerleri öğrencilere kazandırmayı tolerance, honesty; it is a program that aims to bring universal values ifade etmesine olanak sağlayan çalışmalardan oluşmaktadır. himself.
hedefleyen bir programdır. to students.
Program; ev, toplum ve okul temellidir. Öğrencilerin unutulmaya yüz Türkçe Dil Etkinlikleri Turkish Language Activities
tutan değerleri keşfetmelerini, dünya insanı olma yolunda verilen This program is home, community and school based. It aims to provide Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, sözcük dağarcıklarını These activities are planned to ensure that they speak Turkish correctly,
kavramları içselleştirmelerini sağlayarak toplumda ve okullardaki long-term solutions to ethical and academic problems in the society geliştirmek ve iletişim becerilerini desteklemek amaçlı planlanan to improve their vocabulary and to support their communication
etik ve akademik sorunlara uzun vadede çözümler sağlamayı and schools by enabling students to discover the values that are almost etkinliklerdir. Tekerlemeler, parmak oyunları, bilmeceler, şiirler ve sözlü skills. Nursery rhymes, riddles, poems and oral chats, storytelling and
hedefler. forgotten and to internalize the concepts given to becoming a global sohbetler, öykü anlatma ve anlattırma, öykü oluşturma, resimli kitaplar, narration, story creation, picture books, event tracking and interactive
citizen. olay takibi ve etkileşimli kitap okuma, çalışma yaprakları, drama ve
Finans Okur Yazarlığı kuklalar gibi değişik malzemeler kullanılarak yapılan çalışmalardan reading books, worksheets, drama and puppets are used in our lessons.
Okul öncesi ilkokul hazırlık grubunda ele alınan ve 21.yy yaşam Finance Literacy oluşmaktadır. Science and Nature Studies
becerilerinden biri olan ve dünyada pek çok farklı şekilde uygulanan While determining the basic needs of the finance literacy program which These studies include applications such as experiments, research
finans okur yazarlığı programı ile hedef öğrencilerin temel ihtiyaçlarını is one of the 21st century life skills and applied in many different ways Fen - Doğa Çalışmaları and investigation. We aim to create a healthy and balanced nutrition
belirlemeleri; istek ve ihtiyaçları arasındaki farkı ayırt edebilme, nelere in the world; we aim to develop the habit of recognizing the difference Bu çalışmalar deneyler, araştırma ve inceleme gibi uygulamaları awareness consisting of activities such as proper use of technology,
değer verdiklerini tespit ederek karar verebilme ve seçim yapabilme between students’ desires and needs, making decisions by determining kapsamaktadır. Doğayı ve çevreyi koruma ile sağlıklı ve dengeli beslenme access to source persons and publications, making collections, planning
alışkanlığı geliştirmeleri; ödünç alma-verme kavramını anlamalarını; what they value and making choices; understanding the concept of bilinci oluşturma etkinlikleri, teknolojiyi uygun kullanma, kaynak kişi innovations and creating inventions. While conducting the experimental
paraları tanımaları ve para biriktirme gibi günlük yaşamda borrowing and lending; and developing skills that students can use in ve yayınlara ulaşma, koleksiyon yapma, yenilikler planlama ve icatlar studies with science teachers and class teachers, “Science Class” which is
kullanabilecekleri becerileri geliştirmeleridir. everyday life, such as saving money. oluşturma gibi etkinliklerden oluşmaktadır. Deney çalışmalarını fen equipped with science-nature materials is used during lessons.
bilgisi öğretmeni ve sınıf öğretmeniyle birlikte yaparken fen-doğa
materyalleriyle donanımlı “Bilim Sınıfı”ndan faydalanılmaktadır.
58 59