Page 62 - TED BROSUR
P. 62

Okuma Yazmaya


                                                                                                                                                                              Hazırlık Programı                                           Reading and Writing


                                                                                                                                                                              (İlköğretim’e Geçiş)                                        Preparation Program


                                                                                                                                                                              Anaokulunda okuma-yazma becerilerinin kazanılması yönünde   Reading and Writing Preparation Program
                                                                                                                                                                              çalışmalara başlamadan önce öğrencilerin hazırbulunuşluk    The readiness levels of the students are determined before starting the
                                                                                                                                                                              düzeyleri belirlenir.                                       studies for acquiring literacy skills in kindergarten.

                                                                                                                                                                              Bunlar;                                                     These are;
                                                                                                                                                                              • Dikkatini yönlendirebilme becerisinin kontrolü            • Control of the ability to direct attention.
                                                                                                                                                                              • Görsel algı:                                              • Visual perception:
                                                                                                                                                                                1. Şekil-Pozisyon Algılama                                1. Figure-Position Detection
                                                                                                                                                                                2. Şekil-Zemin Algısı                                     2. Figure-Ground Perception
                                                                                                                                                                                3. Uzaklık-Derinlik-Boyut Algılama’dır.                   3. Distance-Depth-Size Detection.

                                                                                                                                                                                                                                          Literacy skills are interdependent and develop simultaneously. It is not
                                                                                                                                                                              Okuma-yazma becerileri birbirine bağlı bir yapı sergiler ve eş
                                                                                                                                                                              zamanlı gelişir. Yazmayı kavramadan okuma diye bir durumdan söz   possible to talk about reading without understanding what is written.
                                                                                                                                                                                                                                          Therefore, sound awareness training does not mean only studies related
                                                                                                                                                                              etmek mümkün değildir. Bu nedenle ses farkındalığı eğitimi sadece   to auditory and visual perception. At the same time, it aims to develop
                                                                                                                                                                              işitsel ve görsel algıya yönelik çalışmalar anlamına gelmemektedir.   preliminary skills that will facilitate the transition to writing. Thus, the
                                                                                                                                                                              Aynı zamanda yazıya geçişte rahatlık sağlayacak ön becerilerin   acquisition of motor skills in the transition to writing takes place in the
                                                                                                                                                                              geliştirilmesini hedeflemektedir. Bu nedenle yazıya geçişte motor   following stages:
                                                                                                                                                                              becerilerin kazanımı aşağıdaki aşamalarda gerçekleşir.
                                                                                                                                                                                                                                          • Small muscle development and hand-eye coordination
                                                                                                                                                                              • Küçük kas gelişimi ve el-göz koordinasyonu                • Gaining the skill of holding and using a pen
                                                                                                                                                                              • Kalem tutma ve kullanma becerisinin kazanımı              • Transition from scribbles to slashes
                                                                                                                                                                              • Karalamalardan, eğik çizgi çalışmalarına geçiş            • Connecting the dots
                                                                                                                                                                              • Noktaları birleştirme                                     • Transition from patterns to letters
                                                                                                                                                                              • Dalgalardan harflere geçiş
                                                                                                                                                                                                                                          In TED Atakent College Kindergarten, branch activities are carried out in
                                                                                                                                                                              TED Özel Atakent Anaokulunda branş etkinlikleri, alanlarında uzman   well-equipped classrooms and workshops by the teachers who are also
               TED Özel Atakent Anaokulunda                                                                                                                                   öğretmenler tarafından donanımlı sınıf ve atölyelerde yapılmaktadır.   experts in their fields. Kindergarten students attend their music, modern
                                                                                                                                                                              Anaokulu öğrencileri haftalık  programları doğrultusunda İngilizce,
                                                                                                                                                                                                                                          dance, ballet, gymnastics, lego education, information technologies,
               branş etkinlikleri, alanlarında uzman                                                                                                                          müzik, modern dans, bale, jimnastik, Lego Education, bilişim   drama,  balance  and  movement,  chess  and  swimming  lessons  in  their
               öğretmenler tarafından donanımlı sınıf                                                                                                                         teknolojileri, drama, denge ve hareket, satranç ve yüzme eğitimlerine   weekly schedule. In addition to these courses, the library is equipped
                                                                                                                                                                                                                                          with a wide variety of books, encyclopedias and magazines is used while
                                                                                                                                                                              katılmaktadır. Bu derslerin yanı sıra günlük programlarında yer alan
               ve atölyelerde yapılmaktadır.                                                                                                                                  ana dil etkinliklerinde kitap, ansiklopedi ve dergi seçenekleriyle   teaching the mother tongue and primary school classrooms are used for
                                                                                                                                                                              donanımlı kütüphaneden; okumaya yazmaya hazırlık çalışmalarında   the course of readiness to read and write.
                                                                                                                                                                              ilköğretim sınıflarından faydalanılmaktadır.









                                                                             62                                                                                                                                                       63
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67