Page 62 - TED BROSUR
P. 62
Okuma Yazmaya
Hazırlık Programı Reading and Writing
(İlköğretim’e Geçiş) Preparation Program
Anaokulunda okuma-yazma becerilerinin kazanılması yönünde Reading and Writing Preparation Program
çalışmalara başlamadan önce öğrencilerin hazırbulunuşluk The readiness levels of the students are determined before starting the
düzeyleri belirlenir. studies for acquiring literacy skills in kindergarten.
Bunlar; These are;
• Dikkatini yönlendirebilme becerisinin kontrolü • Control of the ability to direct attention.
• Görsel algı: • Visual perception:
1. Şekil-Pozisyon Algılama 1. Figure-Position Detection
2. Şekil-Zemin Algısı 2. Figure-Ground Perception
3. Uzaklık-Derinlik-Boyut Algılama’dır. 3. Distance-Depth-Size Detection.
Literacy skills are interdependent and develop simultaneously. It is not
Okuma-yazma becerileri birbirine bağlı bir yapı sergiler ve eş
zamanlı gelişir. Yazmayı kavramadan okuma diye bir durumdan söz possible to talk about reading without understanding what is written.
Therefore, sound awareness training does not mean only studies related
etmek mümkün değildir. Bu nedenle ses farkındalığı eğitimi sadece to auditory and visual perception. At the same time, it aims to develop
işitsel ve görsel algıya yönelik çalışmalar anlamına gelmemektedir. preliminary skills that will facilitate the transition to writing. Thus, the
Aynı zamanda yazıya geçişte rahatlık sağlayacak ön becerilerin acquisition of motor skills in the transition to writing takes place in the
geliştirilmesini hedeflemektedir. Bu nedenle yazıya geçişte motor following stages:
becerilerin kazanımı aşağıdaki aşamalarda gerçekleşir.
• Small muscle development and hand-eye coordination
• Küçük kas gelişimi ve el-göz koordinasyonu • Gaining the skill of holding and using a pen
• Kalem tutma ve kullanma becerisinin kazanımı • Transition from scribbles to slashes
• Karalamalardan, eğik çizgi çalışmalarına geçiş • Connecting the dots
• Noktaları birleştirme • Transition from patterns to letters
• Dalgalardan harflere geçiş
In TED Atakent College Kindergarten, branch activities are carried out in
TED Özel Atakent Anaokulunda branş etkinlikleri, alanlarında uzman well-equipped classrooms and workshops by the teachers who are also
TED Özel Atakent Anaokulunda öğretmenler tarafından donanımlı sınıf ve atölyelerde yapılmaktadır. experts in their fields. Kindergarten students attend their music, modern
Anaokulu öğrencileri haftalık programları doğrultusunda İngilizce,
dance, ballet, gymnastics, lego education, information technologies,
branş etkinlikleri, alanlarında uzman müzik, modern dans, bale, jimnastik, Lego Education, bilişim drama, balance and movement, chess and swimming lessons in their
öğretmenler tarafından donanımlı sınıf teknolojileri, drama, denge ve hareket, satranç ve yüzme eğitimlerine weekly schedule. In addition to these courses, the library is equipped
with a wide variety of books, encyclopedias and magazines is used while
katılmaktadır. Bu derslerin yanı sıra günlük programlarında yer alan
ve atölyelerde yapılmaktadır. ana dil etkinliklerinde kitap, ansiklopedi ve dergi seçenekleriyle teaching the mother tongue and primary school classrooms are used for
donanımlı kütüphaneden; okumaya yazmaya hazırlık çalışmalarında the course of readiness to read and write.
ilköğretim sınıflarından faydalanılmaktadır.
62 63